<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Cuma, Mart 31, 2006

Ah oğlum bir bilsen..

Havalar güzelleşti, geç de kararıyor. Durum böyle olunca, çocuklar sokakta oynamak istiyor.Dün akşam okuldan 18.40 gibi geldi, tabi apartmanın tüm çocukları aşağıdaydı.Eve gelir gelmez "annecim n'olur ben de oynamaya ineyim söz veriyorum sen çağırır çağırmaz gelicem" dedi.O kadar heyecanlıydı ki, gözlerime yalvarır gibi bakıyordu.Kıyamadım, tama oğlum ama iyice geç olmadan , ben seslenir seslenmez geliceksin dedim ve mutlu mutlu aşağıya, arkadaşlarının yanına indi.Kızları evde büyütmek sanırım daha kolaymış, ya da en azından benim kızım hiç öyle sokakta oynama isteklisi değildi ve beni bu konuda zorlamadı.Yanlış anlaşılmasın sokağa tamamen karşı değilim, çocuklar haklı, 4 duvar arasında bunalıyorlar.Ama bunun bir vakti saati olmalı diye düşünüyorum ve de güvenli!!Ama mazallah öyle düşüncesiz annelerin bulunduğu bir apartmanda oturuyoruz ki, saldım çayıra mevlam kayıra der gibi.Çocukları başından gitsin de nerede olursa kaçta gelirse, merak ve endişe duyguları yok gibi:( İnanın hava kapkaranlık ve hala çocukları dışarıda, merak edip seslenen yok(Bu konuda o kadar doluyum ki, zaten hiç muhabbetimin, yakınlığım olmayan apartman komşularımdan iyice soğuyorum. Çünkü ben izin vermediğimde ya da oğlumu vaktiyle çağırdığımda sokaktaki çocukları örnek alıp isyan ediyor, tıpkı dün akşam yaşadıklarım gibi:(

İki kez seslendim," anne 5 dakika daha" dedi ama gelmedi.Üçüncüsünde sabrım taştı ve biraz sert bi şekilde eve çağırdım.Küçük bey çok kızgın bir şekilde içeri girdi, ceketini çıkarıp yere fırlattı ve başladı : "Hep senin dediğin oluyor zaten, diğer çocukların anneleri hiç çağırmıyor, sen dünyanın en kötü annesisin...." Hıçkırarak ağlamaya başladı sonra ve devam etti: " Senin gibi bi annem olduğu için çok şanssızım, sen çok kötüsün hiç izin vermiyorsun bana,... konuşmuycam artık seninle..." Duyduklarım çok zoruma gitti, peki ben seni merak edip özlüyorsam kötü anneyim, benimle konuşma ama sakın 10 dakika sonra bu söylediklerini unutup, yanıma gelme dedim ve kahroldum.Bu sırada kızım lafa girdi:" ablacım asıl o anneler çocuklarını hiç merak edip özlemiyor, çocukları için endişe etmiyor, anneye haksızlık ediyorsun" dediğinde neredeyse ağlamak üzereydim.Ama çaktırmadım ve tüm katılığımı bir maske gibi geçirdim yüzüme.Başım ağrıdı ve biraz uzandım.Aradan ne kadar geçti bilmiyorum, yavaş yavaş yanıma sokulmaya, elimi tutmaya çalıştı, hiç pas vermedim.Yatma vakti gelene kadar, hiç konuşmadım, sonra yatağa geldi, uyuyor numarası yapıyordum, bana sarıldı, ellerimi kokladı, kokladı, öptü yanaklarımı ve uyudu...

<$11orum:

    <$B31 Mart, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BAhhh Zeynocuğum üzüldüğün şeye bak. Çocukları oyundan almak mümkün mü? Onlar için hava ve su gibi birşey bu anacım. Bu arada sana bir hikayemi anlatayım efem, tam yerine rast geldiği için bi manzara koycam, kusura bakma :))

    Benim annem, tam bi paranoyaydı küçükken. Bizi sokağa falan salmazdı, biz melullar garfield gibi cama veya balkon parmaklıklarına yapışır, sokakta oynayan çocukları çekerdik. Hatta böyle melul melul çocukları seyrederken başıma gelen bi balkondan düşme hikayem var o da ayrı günü meselesi. Ben kedinin ciğere baktığı gibi bakardım sokaktaki çocuklara ama o an için gözüme son derece cani görünen annem, amanın birşey olacak diye beni dışarı salmaz, nuh der peygamber demezdi. Çok iyi hatırlıyorum 5. sınıfı bitirdiğim yaz sokağa çıkmama izin vermişti de akşam tüm çocuklar evlerine yaylanmadan içeri girmemiştim koca yaz.

    Sonuçta oğlunu okula salıyorsun ve orada ne olup bittiğini bilmiyorsun, sokağa saldığında da biraz rahat ol, arada kolaçan et. Ama kış yeni bitti, koca bir kış sokağı özlemiştir oğulcuğun, bırak bir iki gün hafiften geç girsin eve dizginleri sonra sıkarsın.

    Sokağa salınmayan ve şu an takribi 34 lerde seyretmesine rağmen hala içinde ukte olan bayandan tavsiyedir efem :))))

    Şu an annemin gözüme cani görünmediğini de belirteyim rahatlatma baabından.

    Öptüm seni
    Neşeli> <$B 

    <$B31 Mart, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BNeşeli, aslında ben sokakta oynamalarına karşı değilim yazıda da belirttim.Sadece çok karanlık saatler beni huzursuz ediyor,biliyorsun zaman bizim çocukluğumuzdaki gibi güvenli değil ama yine de tavsiyeni tutmaya çalışıcam çok geç olmamak şartıyla,anne olmak çok zor bazı durumlarda, karar verirken.Bu arada balkondan düşme olayını merak ettim, bigün anlatırmısın? teşekkürler...> <$B 

    <$B31 Mart, 2006rihinde , <$BBlogger Aa! Deli mi ne?ylemiş…

    <$BAhh onlar ne temiz ne saflar dimi zeynom.sen hala o kızgınlığınla surat asarsın onlar gelip "anneciim"derler ,olanları çoktaaan unutmuş olaak hemde.Bu gelgit duyguları heppimiz yaşıyoruz,sıkma canını canım.> <$B 

    <$B31 Mart, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BOnlar için en iyiysini yapalım derken farkında olmadan hatalar da yapıyoruz sık sık.Halbuki oyun onlar için ne kadar önemli..Koruma içgüdümüz fazlasıyla güçlü..Bende babaanneye bile bıraksam endişe ediyorum anlamsızca..> <$B 

    <$B01 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger just my storiesylemiş…

    <$Banne olmak ne kadar zor birsey... Allah yardimcin olsun ne diyeyim, ileride daha cok kiymetin anlasilir ama simdi anlamalari biraz zor oluyor haliyle...bende kucukken anneme cok kizardim herseyime cok karisiyor diye, herhalde evladim olsa dizimin dibinden ayirmam:)

    iyi haftasonlari canim, cok optum,
    Banu> <$B 

    <$B01 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger asliberryylemiş…

    <$Bmerhaba ben sizi sobeledim.svg.> <$B 

    <$B01 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger akçahanylemiş…

    <$BZeynep, yazıyı okurken ben yazmışım gibi, oynayan çocuklar bizim apartmanın akşam gediklileri çocuklar ve isyan eden de camdan bakan oğluşum gibi geldi. Benim oğlum 7 yaşında, ne facialar oluyor hergün nasıl yalnız bırakılabilirki. Biz de en fazla ben pencereden bakarak çıkmasına izin verebiliyorum. Ya da beraber parka, hafta sonu baba ile havuza, ormana v.s. Sırf bu yüzden bahçeli bir yer istiyorum, villa mı düşünüyorsun diyenlere, bahçaesi güzel olsun, çocuk köpek v.s. beslesin oynasın da kulube olsun alacağım diye bir iddiam da oluştu. Çevre çok farklı olmasın, evi aramayacağım. Sevgilerimle, oğluşunu öpüyorum. Çocuklarını sokakların büyüttüğü birçok menfi kelime ve alışkanlık olan annelere çok kızıyorum. Sevgiyle ve hoşçakal.> <$B 

    <$B03 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$Bayy yavrum benim, cok üzüldüm bu duruma, bakalim biz neler yasiyacagiz. Ama hic aldirma, cocuklar bunlari hemencik unutuyorlar, herhalde onda o kadar büyük heycan vardiki, anliyamadi.

    Sen üzülme, bak seni ne kadar seviyorlar.

    Ayy bende sinir olurum böyle annelere, cocuklarnla ilgilenmiyorlar, bizim burdada öyle kisiler var, hele bir yaz gelsin, aksam saat 10 hala kapida oynuyorla ve aralarinda da 3 , 4 yasinda cocuklar bile var. Inanilmaz sey yyaa. Görgüsüz anneler iste.

    Neyse umarim bunlari cabuk unutursunuz.

    öptüm> <$B 

    <$B03 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BBiyonik,
    age35,
    Banu,
    akcahan,
    Sevilay teşekkür edreim hepinize.Sanırım anne olmak dünyanın en güzel ama en zor işi.Umarım çocuklarımız için yanlış hiçbirşey yapmayız ve ileride mutlu olurlar...

    aslıberry, beni sobelemişsin en kısa zamanda anlatmaya çalışıcam:)> <$B 

    <$B18 Mayıs, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BNice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
    »> <$B 

    <$B18 Mayıs, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BHi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
    »> <$B 

    <$BYorum Gönder