<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Salı, Nisan 18, 2006

İkisi de işini yapıyor ama...

Geçtiğimiz hafta oğlumu devlet hastanesinin polikliniklerinden birine götürdüm, genel kontrol amaçlı.Beslenme problemimiz olduğu için gelişiminde herhangibir yavaşlama, durgunluk var mı öğrenmek istedim.Daha önceki deneyimlerimizden dolayı nasıl bir muamele görüceğimizden endişeliydim!Genelde hiçbir ilgi alaka olmadan bir vitaminle yollarlardı çoğunlukla.Bir de zoraki bu mesleği yaptırıyorlarmışcasına bir tafra, bir soğukluk olurdu birçok doktorda.Neyse, numaramızı aldık, muayeneye girdik. Şok geçirdim, bir tatlı dilli, güleryüzlü, çocuklarla nasıl konuşulacağını bilen dünya tatlısı doktor hanım:)) Nasılda ilgili, şakacı sevecen konuşmaları vardı.Şikayetimizi sordu, sadece kontrol amaçlı geldiğimizi söyledim, birçok kan tahlili ve idrar tahlili yazdı. Kan tahlili sırasında yine kan alan bayan çok şeker ve tatlı dilliydi,oğlum hiç ağlamadı, sadece idrar tahlili için zorlandık, o bardağa yapmak istemedi, bir süre sonra anladı ki başka türlü olmuycak bir iki damla yapıyım bari dedi.Sonuçları o gün alamadık bu hafta doktora gösterelim dedik.Ben yine aynı tatlı doktorla karşılaşacağımızı düşünmüş ve içim rahat bir şekilde muayene odasına girdim.Ama doktor farklıydı ve öncekinin tam aksiydi.Bir soğuk, bir soğuk ki ağzından laflar zoraki çıkıyor.
Şimdi benim anlamadığım, ikisi de aynı işi yapıyor, ikisi de aynı ortamda çalışıyor ama aradaki bu fark nedir ki?Hep şikayet ederler çalıştıkları ortamdan ama aynı ortamda çalışan iki kişi bu söylediklerini çürütüyor işte! Oysa olay bence şudur: Biri işini severek yapıyor, insan sevgisi var herşeyden önce.Ve sahip olduğu sıfata, diplomaya layık olmaya çalışıyor, bir diğeri sadece kendini düşünüyor, mesleğine, insanlara en ufak bir sevgi duymuyor.Duysaydı böyle olmazdı...Sonuçta o işi zorla yaptırmıyorlar herhalde.
İlk doktorumuzu takdir ediyor ve böyle doktorların daha çok olmasını diliyorum.Sonuçta oradan ilk gün pozitif bir şekilde ayrıldım ve hafızamda o tatlı dil kaldı. Peki ya diğer doktordan sonra?

<$24orum:

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$BIlk önce insallah oglun´un sonuclari iyi cikar.

    Güzelim sadece türkiyede böyle degil, burdada ayni. Samet´i acil olarak hastaneye götürdügümde bir dr. vardi, allahim ne suratsiz ne kadar soguk birisiydi. Kalkmis bana soruyor cocugun nesi var diye, ben nerden bileyim cocugun nesi var o yüzden getirdim yaa, sürekli agliyor, cok huysus diye sikayete bulunmustum. Dr. cocuga bakmadan ahhh herhalde dislerinden dir diye ve agri kesici verin diye beni yolluyacakti, vallahi alman olsun türk olsun, actim agsimi yumdum gözümü, nedemek dedim, simdi siz benin oglumu kontrol etmiyecekmisiniz diye sordum, nasil bir dr. sunuz eger mesleginizi sevmiyorsaniz sizin ne isiniz var burda, sizi görür görmez benim moralim daha da bozuldu, ne kadar suratsiz birisiniz diye kizmaya basladim ve en sonunda sizi sikayet edecegim diye tavirlarda bulundum.
    Dr. kormaya basladi, herhalde beni önemli veya dr.luktan anlamis gibi bir halim var diye bana bakti ve iyi peki bir bakayim dedi. Ben müsade etmedim ve baska bir hastaneye gittim. Oradaki dr. olayi anlattim ve bizi o kadar iyi karsiladilar ki anlatamam.

    Yine roman yazdim vallahi ama olsun bol bol okursun, baksana gelen giden de azaldi.:))

    Evet canim, neyle karsilascagini insan hic bilmiyor. Umarim bundan sonra hep iyi dr. larla karsilasiriz.

    Selamlar> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger CRESCENTylemiş…

    <$BDoktorluk herkesin yapabileceği bir meslek değil,diploma ile mesela mühendis olunur,iktisatçı olunur ama sadece diploma ile doktor olunmaz,insan sevgisi de lazım.Bu meslekte işin manevi yönü daha ağır basıyor,zaten hastasın moralin bozuk,o doktorun önce sana moral verebilmesi lazım.Allah eksikliğini de göstermesin ama hastanelere gitmeyi hiç sevmem,istemem zaten:(> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BSevilay dediğin doğru, gelen giden azaldı:( İyi yapmışsın uzun yazmakla bari okunacak bişeyler oluyor:)))> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BCrescent,evet doktorluk herkesin yapabileceği iş değil gerçekten, örnekleri ortada. Bu arada ben de doktora gitmeyi hiç sevmem ve bugüne kadar ancak acillik olunca gittim. Ama konu çocuklar olunca onları ihmal etmek istemiyorsun, sevmesen de gidiyorsun.Ne diyeyim Allah ne eksik etsin ne de muhtaç...> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BDoktorluk çok zor ve bir o kadar da sorumluluk isteyen bir iş. Umarım sonuçlar güzel çıkar. İştahsız demek:(> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BAnnelog, gerçekten zor ve sorumluluk istiyor ama bir de güleryüz ve moral verici olmak istemiyor mu?> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BAnnelog, bu arada tahliller güzel çıktı:) hafif bir kansızlık var onu da ilaçla halledicez galiba.İştahsız ve yemeklere karşı önyargılı bir çocuk olunca malesef dışarıdan bu şekilde takviye olucak.:(Ne yaptıysam yediremiyorum birçok şeyi...> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bzeyno üzülme ben de çocukken öyleymişim, sonrasında iştahım bir açıldı:)
    bi daha da kapanmadı malumunuz: ))> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BAnonymous İPEKYOLUylemiş…

    <$Bmalesef canım...bende o güleryüzlü ve ilgili bi kaç doktor dışında rastlayamadım..halbuki tatlı dil güleryüzle hastayı memnun etmek dünyanın en güzel olayı.....bu arada hemşireleri es geçmemk lazım onlarında suratları bir karış...bişey sordunmu hemen kapıyorlar insanı ...sözüm meclisden dışarı çoğu öle değil bazıları> <$B 

    <$B19 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BZeynocum hangi meslek olursa olsun,bence güleryüz,içtenlik ve empati gücün yoksa başarısız olunacağı kesim-bence...Geçmişler olsun bu arada cnm..> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger nimetpamukylemiş…

    <$Bheleki doktorların asık suratlı olması hiç tahammül ediler bişey değil. çünkü canının derdindesin. hele ki bir çocuğunda söz konusu olan kişi karşındaki doktora Allah gözüyle bakıyoruz. fakat bu tarz durumlarda her ne olursa ve her kim olursa olsun ben hep sakinca soruyorum "yaptığınız işten mutsuzmusunuz" diye. önce bi anlamıyorlar sonra bazıları kavga ediyor bazıları ciddi ciddi cevap veriyor:)))

    nimet> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BMerhaba Zeyno,

    Hepimizin sorunları var ama bakış açısı çok önemli. Ben şu güleryüzlü doktorunun bu yüzden uzun vadede diğer meslekdaşına ciddi bir fark atacağına eminim.

    Öpüldünüz
    Neşeli> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BGulfi hoşgeldin:)Ve inşallah oğluşumun iştahı da açılır, buna inanmak isterim..

    İpekyolu, tatlı dil gibisi var mı? hele de hastaysan hastalığını bile unutturur insana..

    Age35, teşekkür ederim, biraz kansızlık dışında birşey çıkmadı çok şükür.Aslında dediğin doğru her meslekte güleryüz çok önemli, ne diyelim asık suratlı olanlara duyurulur..> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BNimetpamuk, hoşgeldin:)Dediğin gibi insan canının derdindeyken kötü tavırlara tahammülü kalmıyor.Hele de çocuklar sözkonusuysa,nasıl da ilgi ve sevecenlik istiyoruz.Ters bir durum olduğunda zaten öfkeyle değil mantık ve nezaketini kaybetmeden, tatlı bir dille konuştuğunda onlar da tavrınıza uygun bir şekilde davranıyorlar.

    Neşeli, sana tamamen katılıyorum, bakış açısı.Tabi ki onlar da insan, elbette sorunları oluyordur ama bunu hissettirmeden, güleryüzden birşey kaybetmemeye çalışmaları gerekir.Meslekleri zor ama bu mesleği onlar seçtiler, zor olduğunu mutlaka biliyorlardı..> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BEeee 5 parmağın 5 i de bir değil diye bir söz var.
    İlk doktor mesleğini seven bir tip, diğeri ise hiç bir şekilde tatmin olmayan bir tip.

    Kısacası bir kişi yaptığı işi seviyorsa mesleğine hiç bir şekilde ihanet etmez. Umarım o tatlı doktor tek değildir...> <$B 

    <$B20 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BTarkan gerçekten doktor analizlerin süper:) Ve inşallah ilk doktor gibilerin sayısı daha çok olur..Bu arada dayı olduğun için yaşlı mı hissettin, yok canım devir genç dayıların devri:)Üstelik o büyürken oyunlarınızda kendini çocuk gibi bile hissedebilirsin, şimdiden söylemesi..> <$B 

    <$B21 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$Bİnşallah.> <$B 

    <$B22 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger Aa! Deli mi ne?ylemiş…

    <$BGeldim ben zeynom,ama baktım ki geçmiş olsuna gelmişim tüh.

    Herkes işini iyi yapsa severek yapsa hiçbir sorun kalmayacak amaaaa....> <$B 

    <$B23 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger akçahanylemiş…

    <$BPeygamberimiz, "İşini güzel yapanı Allah sever." buyurmakta. İşin özü işini sevmek, insanı sevmekte. Hasta sandalyesi değil de sanık sandalyesine oturtulmuşcasına sorgulamaya, hasta olmakla suçluymuşsun gibi davranmaya hiç kimsenin hakkı yok tabii. Oğluşumuza bol iştahlı ve sağlıklı günler dilerim.> <$B 

    <$B24 Nisan, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BBiyonik, yeniden hoşgeldin.Oğlum iyi çok şükür, geçmiş olsun için teşekkürler.

    Akcahan, herkes işini severek , doğru şekilde yapsa hiç sorun kalmayacak, güllük gülistanlık olucak.İnşallah birgün o da olur...> <$B 

    <$B04 Mayıs, 2006rihinde , <$BBlogger Aslicinylemiş…

    <$Bİnsanın işini sevmediği zamanar olabilir ama bunu müşterisine veya hastasına her neyse işte o kişiye yansıtmaması gerekir. Ne yazık ki devlet memurluğunu arkasına alanalar var böyle. Ben bir müşteriye böyle davransam daha o gün kapıya konurum.> <$B 

    <$B18 Mayıs, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BNice colors. Keep up the good work. thnx!
    »> <$B 

    <$B10 Haziran, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BGreets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
    »> <$B 

    <$B22 Temmuz, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BSuper color scheme, I like it! Good job. Go on.
    »> <$B 

    <$BYorum Gönder