<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Çarşamba, Haziran 28, 2006

Ülkem Kadınları...

Ülkem kadını; hamarattır, azimlidir, beceriklidir, kanaatkardır, sabırlıdır, fedakardır... Evet Türk kadını bence eşsizdir, katılan olur olmaz bu benim düşüncem.Bu yazım erkeklerin hoşlarına gitmeyecek türden olabilir, bakalım erkek yorumcularımdan( ki fikirlerine gerçekten çok değer veriyorum) nasıl tepkiler gelecek?
Türk kadını tarih boyunca birçok başarıya imza atmış, birçok fedakarlık yapmış, erkeğine destek olmuştur. Üstelik bu devirde bile süregelen erkek üstünlüğüne, baskısına,ezici, yok edici düşüncelerine rağmen. Yanlış anlaşılmasın feminist değilim, kadın üstünlüğü gibi bir konuyu savunmayacağım.Ama kabul edin ki birçok kadın erkek egemenliğinde, onlar ne derse o oluyor, onlar nasıl isterse öyle davranılıyor, birtakım haklar ve özgürlükler yanlızca erkeklerin tekelinde. Erkeklere başkaldırı değil, başka birşey anlatmak istediğim.

Okumak isteyen bir kız, erkekler izin vermiyor diye okutulmuyor, belki çok başarılı biri olacak?

Çalışmak isteyen bir kadın erkeği izin vermiyor diye çalışamıyor, ki kadınlar da erkekler kadar başarılı iş hayatında,

Doğum kontrolü uygulamak isteyen bir kadın, kocasından izin almadan bunu gerçekleştiremiyor(Kesinlikle kürtajdan bahsetmiyorum, şiddetle karşı olduğum bir durumdur tabi sağlık açısından zorunlu değilse) Bahsettiğim, çocuk sahibi olup olmama kararı.

Örnekleri daha çoook yazabilirim.Ancak burada tüm kadınlarımızı, ya da tüm erkeklerimizi konuya dahil etmiyorum, bu biline!

Türk kadını engellenmese, aşağılanmasa, kimbilir ne başarılara imza atacak, genlerinde var çünkü bu meziyetler.Ancak ülkem erkeklerinin geneli, kadının başarılı olmasını, takdir görmesini, gerek sosyal anlamda gerek maddi anlamda, gerek kültürel anlamda kendinden daha iyi bir konumda olmasını kaldıramıyor gibi bir düşünce oluşuyor kafamda ister istemez . Neden, bunca yıllık saltanatları tehlikeye girecek diye mi?

Böyle başladığım konu, dallanıp budaklanıp, başka konulara kaydı sildim arkasını.O yüzden bu konuyu fazla dağıtmadan şimdilik sonlandırayım diyorum ama tartışmaya açılabilir birçok konu başlığım oldu, ben de Baver gibi, Erdil Bey gibi dizi yazılara mı başlıyorum ne? Üzüm üzüme baka baka kararırmış, acaba bundan dolayı mı?Çünkü yazılarını çok keyifle okuyorum, düşündüren yazılar yazıyorlar...

<$29orum:

    <$B28 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BZeyno Anne daha yorum yapmadim. daha sonra gelecek.
    ANAVATAN
    ANAYASA
    OSMANLI HAREM (Devlet idaresi icin yetistirilen okul)
    EVIN REISI HANIM (idareci)
    MALI MÜSAVIR (Hic parasiz kalmamak)
    ANNENIZ DAHA IYI BILIR(Egitmen)
    BEN ANAMIN EVINE GIDIYORUM Koruyucu)
    ANAM ANAM (canim yandi)
    ANASINI.... (Küfürbaz)
    daha ne yaziyim Zeyno anne yazindan uzun olur.Sizler olmasaydiniz biz ne yapardik bilemem.Pehlivani tus eden karisinin attigi tokatmis.Tokati yiyen pehlivan hisimla ayaga kalkinca karisi bey o sadece cilveydi demis. (vah pehlivanim.
    Zeyno anne mevzuu harika bir yazi ile kalmamali.

    Sayg.> <$B 

    <$B28 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$Bbiliyordum...ünv.'ye girme kararını duyduğumda dedim çok başarılı olabilecekken fırsat bulamadığından ünv.devam edemeyen 'düşünen'insanlardan birisi daha...yazma işi zordur...yazının içeriğinden çok böyle bir girişiminden ve herkesin dışarıdan bakıp 'nasılsa yazıyor' denilen o 'en zor' şeye soyunduğun için, eşin, çocukların senle ne kadar gurur duysa azdır...devamı gelir ya da gelmez önemli değil..sadece bu girişimin bile takdire şâyandır..saygılarımla> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Yetkin SARICAylemiş…

    <$Bkesinlikle Türk kadınları her zaman ve her yerde tekdir.> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BBahsettiklerine hem katılıyorum hem de katılmıyorum. Bunların temelinde eğitim yatıyor bence.
    Katılmadıklarım: Artık eskisi gibi kızlarını okutmayanlar kalmadı. Sadece onları okutmak için imkanlar biraz az gibi.

    Kadınların da erkeklerin yaptığı her işi yapacakları konusuna katılıyorum. Ben şimdiye kadar şu iş erkek için şu iş kadın için diye bir işe rastlamadım. Ama uygunluk bakımından ayırımın yapıldığı işlere çok rastladım, örnek olarak inşaat işçiliği. Yani beyin gücünden daha ziyade vücut gücü gereken işler bence bayanlara hitap etmiyor. Bu demek değildir ki onlar yapamaz.

    Neyse bu kadar yeter sanırım. TÜM İNSANLAR HER KOŞULDA EŞİTTİR.> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BBu böyle olmaz kardesim biraz beylere ekrani verin de onlarda fikirlerini yazsinlar hadi beyler 4 yorumda kalmiyalim.

    Saygilar.> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bzeynoya katılıyorum.
    bir çok kadınımız inanılmaz derecede ezik, haklarından mahrum bir şekilde yaşıyor..
    ama bir de madalyonun öbür yüzü var...
    kendi yaşıtlarımdan biliyorum(25-30), bazı kızlar her türlü imkan önlerine serilmiş olsa da, rahatı tercih ediyorlar.
    nedense arabanın lastiğini değiştirmek, kapıyı tutmak, faturaları yatırmak, eve ekmek getirmek hep erkeğin göreviymiş gibi algılanıyor..bir sürü arkadaşım var, çok ii yerlerde master yapmış, yurtdışında okumuş kızlar, hep evlenip sorumlulukları paylaşmak hatta kocalarına atmak için sıralarını bekliyorlar.
    bu durumda, erkeklere de acımamak elde değil...
    kızlar, ya da genç kadınlar diyelim, özgürlük ve eşitlikten bahsedip duruyorlar ama "gerçekten" iş başa düştüğünde "baaaabaaaacıııımmmm"" kocaacııııımmm" diye telefona sarılıyorlar.
    her işini kendi yapan bir insan olarak, bu gibi eğilimleri şiddetle reddediyorum..
    bazı kadınların içinde yok maalesef..ve ben onlara üzülüyorum..
    ama zeynonun bahsettiği gibi, buna hiç şansı olmayan kadınlarımız da var..
    onlara değil bu lafım.
    benim jenerasyondan, şımarık gennç kadınlara sesleniyorum..> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BERDİL BEY, kadınlar, konu iyi bir konu ama tam düşündüklerinizin yorumunu istiyorum, bu ülkede erkek kadını çok fazla kısıtlamıyor mu? ne diyorsunuz buna?> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BBAVER,önce teşekkür ederim yazdıkların için:) Ancak konuyla ilgili fikirlerini de almak isterdim, erkek gözüyle de bilmek isterim. Söylediklerime ne kadar katılıyorsun, bu konu başka konuları getirecek arkasından belli oldu, o zaman temelinde bazı düşünceleri analiz etmeliyim,tabi yorumcu arkadaşların katkılarıyla...> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BYETKİN SARICA, teşekkür ederim, sadece bayan yorumcularla olmayacak konu! İşte bu yüzden katılmana ve erkek yorumlarını çoğaltmana sevindim:) Hoşgeldin ve herzaman beklerim...> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BTARKAN, inan bana sadece bayan olduğu için okutulmayan, iş hayatına izin verilmeyen çoook insan var hala:((Aslında konu sadece okutulmamak, ya da çalıştırılmamaktan ibaret değil, özünde kısıtlanmaktı, engellenmekti anlatmak istediğim, ya da şöyle söyleyelim, bayanların herhangi bir durumda bir adım önde olmasını erkekler pek onaylamıyor gibi, buna ne dersin?> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BERDİL BEY, evet düşüncelerime tercüman oldunuz bu yorumunuzla:) Ama sizden de bekliyorum esaslı bir yorum, fikriniz nedir bu konuda, bayanlar kısıtlanıyor mu, daha önde olmaları erkekleri rahatsız ediyor mu?> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BGULFİ,kesinlikle söylediklerin doğru, bu tarz, her imkan önünde olup, kullanmayan bayanlar da var.Ben onlar adına da üzülüyorum, ama kısıtlanan engellenen, aşağılanan kadın için, inanılmaz üzülüyorum...> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$Bihim ihim Zeyno anne :) Yorum 1.
    Medeniyetin merkezi Isvicre de.Kadinlar kocalarina sormadan bir esyayi ne zaman almaya basladilar, veya secme hakkini ne zaman kazandilar ? Bizle kiyaslanacak olursak.Bu gün avrupada kadinlar is konusu olsun veya sosyal yasanti konusunda hala 2.nci sinif olarak görülmektedir.Taciz konusu o kadar cok ki calisma hayatin da Türkiye yi 10 defa sollar.Krimel konulara gelince tecavüze ugrayan kadin sayisi istatiklere gecmiyen sayinin 10 da biri.Kadin koruma evlerinin sayisi da haddinden fazla.Kanunlarin ona verdigi imkanlardan faydalanan kadinarin sayisi % 18 oldugu tesbit edilmis.10 sinifa kadar okuma mecburiyeti oldugu halde Almanya da okuryazar olmiyan sayisi 2 milyon bunun yanliz 350 bini erkek.
    Calisma hayatina atilmiyan kadin yani eve para getirmiyen kadin 3 sinif bir insan durumuna kadar düsüyor.Bunu ben söylemiyorum.Kadinlar üzerinde yapilan arastirmalar söylüyor.Yabancilar üzerin de Tabikii Türk erkekleri ile evli kadinlarinin % 85 mutlu olduklarini söylüyorlar.Bu konum bizi ilgilendirmez orasi Avrupa
    biz Türkiye deki kadina gelelim.
    Cumhuriyetle kazanilan haklarinin ne kadarini bu güne kadar yok etme
    derecesine getirmislerdir. Esas konumuz bu olmali.Acaba bu cok siki bir sekilde ananelerimize baglanma yönümüzmüdür? Cocuklarimizi yetistirirken hem cinslerimizden intikam alircasina mi yetistiriyoruz.Kirsal bölümde yasiyan kadinimizi hakikaten taniyormuyuz.Onlari yorum yapmadan dinledikmi.Yoksa hep Analik kutsalligi altin da erkekleri kullanmak daha mi kolay geliyor.Türk erkeginin hakikaten bir centilmen oldugunu görmek istemiyormuyuz.O erkekleri yetistiren kadinlar o evlatlarina kiz cocugundan daha bir özenmi gösteriyorlar.Bu daha birinci ks.
    arkasi gelecek simdi karsi tezlerle ortalik biraz kizismali.

    Saygilar Zeyno anne acmis oldugun konuyla senenin blog'usun.> <$B 

    <$B29 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BGene benim:) su anda show tv.de haberleri dinliyorum.Saglik Bakani kene ile konusma yapti.Bu keneye karsi ne ilaci nede asisi var en iyi korunma pantolonuzu corabinizin icine sokun cünkü kene
    ucmaz ziplamaz.Yorum iki Kadinlarin piknik veya yesillik alanlara yanliz corap ve Pantolon giymesi ile gidebilirler.Eger uygulamazlarsa mesuliyet kabul edilmez.1 saat evvel kücük torun cekoslavakya da kampa gidiyor kene ye karsi asi yaptirdim bir hafta sonra ikinci asiyi olacak.Ne diyeyim!.... daha ne yorum yapayim bakin saglik Bakani bir cirpida kadinlarin bu memlekette varligini bile unuttu.
    Kalin saglicakla...> <$B 

    <$B30 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BKAdınların kendilerinden bir adım önde olmasını hazmedemeyenler varsa; onlar muhtemelen kendine güveni olmayan insanlardır. :)> <$B 

    <$B30 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BERDİL BEY,konu kızışmalıydı evet, ama düşündüğüm yorumları alamadım açıkçası, biraz hayal kırıklığına uğramış durumdayım, hemfikir ya da karşıt fikir ne olursa diyorum ama yorum yok, okunduğunu biliyorum yazıların ama nedense yorum yazmak zor geliyor herhalde ya da fikirlerini ortaya koymak istemiyor okuyucularım bilmiyorum.
    Bahsettiğiniz düşünceye gelince, devamında böyle yazıcaktım zaten, bu tür baskıcı, yokedici erkekleri de bizim kadınımız yetiştiriyor, haklısınız.Ancak bunun altında yatan sebep ne, kadın aslında yanlış yaptığının farkında mı?Toplum kadını bu şekilde erkek yetiştirmesi için ne kadar yönlendiriyor, bunlar önemli...


    TARKAN, söylediğin çok güzel bir açıklama olmuş, kendine güven eksikliği! iyi bir teşhis...> <$B 

    <$B30 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger asliberryylemiş…

    <$BCinayet işleyen bir adam göğsünü gere gere gezebilir mi?
    İnsanlar cinayet işleyen bir adamı bağrına basabilir mi?
    Namus içinse evet…

    Kafası satırla parçalanan bir kadının sorumluluğunu,
    Sadece cinayeti işleyen erkeğe yükleyebilir miyiz?

    Geçen günlerde Yasemin’in katledilişinin ardından, iş yerinde bir arkadaşım; “vah vah, bakireymiş” dedi, biri de “kimileri de onlarca adamla yatar, namuslu geçinir” dedi, (asıl onlar öldürülmeli anlamında, ya da ben o sonuca varıyorum)
    Ve ne yazık ki bunları söyleyenler de kadındı.

    Önce din kültürü ve ahlak bilgisi derslerini kaldıralım diyorum ben.
    Sonra aydınlığa giden yollardan biri olan Köy Enstitülerini kapatıp, yerine açtığımız Kur’an Kurs’larını da kapatalım.

    Beş-altı sokağın sakinleri birleşti, bizim sokağa camii yaptırdı, üstelik 5 sokak sağımız da da, 5 sokak solumuzda da camii var. Cennet’te sağlam yer ayarlamaya gelince pamuk eller cebe gidiyor da, okul açmaya gelince herkesin cebinde akrep var.
    İnsanların camii yaptırmaya gösterdikleri şu gayreti okul yaptırmaya göstermeleri gerek.

    Çünkü dinlerle, törelerle ileriye değil, gerilere ama çok gerilere gidiyoruz. Erkek önde, kadın arkada karanlıklara doğru yol alıyoruz.

    Kadın erkek el ele tutuşabiliriz aslında ama çağdaş bir dünyada.> <$B 

    <$B30 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BASLIBERRY, teşekkür ederim, bu açıdan düşündüğümde, erkeklerin namus adı altında işledikleri töre cinayetlerinde olan yine kadına oluyor. tecavüzün suçlusu bile kadınsa, daha büyük bir vahşet düşünemiyorum:(Üstelik namus kavramını bu şekilde düşünen erkeğin, namusundan ben şüphe ediyorum açıkçası.Laylaylom tecavüz de ederiz, yan gözlede bakarız, taciz de ederiz nasılsa her halukarda kadın suçlu????> <$B 

    <$B30 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$B"İnsan"ı ilgilendiren hangi konu olursa olsun, abartıldığında, amacından saptırıldığında, içi boşaltıldığında, istismara ya da sui-istimâl'e uğratıldığında, toplumsal bozulma başlar.
    Kız çocuklarının okutulmadığını telaffuz etmek bile ne kadar içler acısı, üzüntü verici ve çağdışı bir durum ise, evliliğinde,okuduğu için, geleneksel aile yapımıza ters düşecek şekilde 'sırf söz sahibi olma adına' hareket eden kadınların varlığı da bir o kadar üzüntü vericidir.
    Diyeceğim o dur ki, bu konunun hassas olması, doğrudan toplumun çekirdeği olan aile kavramıyla ilişkili olmasındandır..
    Doğum kontrolü dışındaki genellemelerin elbette ki kendi içinde tutarlı olabilir, ancak doğum kontrolü ile ilgili sanırım biraz sapma olmuş.
    Kadınların başarılı olmasını kaldıramayan erkeklerden bahsetmişsin.
    Bu güzel olmuş.
    Çünkü gerçekten de varsa böyle kendini bilmezler, senin bu düşünce sistematiğini öğrenerek belki biraz akıllanır ders alır ve yani utanırlar da kendilerini geliştirmeye çalışırlar.
    Hani dürüst olmak gerekirse, en çok burası hoşuma gitti.
    Hiç değilse böyle bir şeyin telaffuz edilmesi bile, bazı erkeklerin 'yav bakın bizim hakkımızda ne diyorlar' demelerine sebebiyet verebilecek ve kendilerini geliştirmelerinde etkin rol oynayabilecektir.
    Tarih boyunca erkeğine yardımcı olmuştur ifadesini de yerinde ve vurucu bir ifade olarak kabul ediyorum.
    İlla da genel bir yorum yapmam gerekirse, bir 'ilk için' yeterince profesyonelce...
    Başarılar :)> <$B 

    <$B01 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BTeşekkür ederim Baver, şu anda Erdil Bey'in veda postunu gördüm ve inanılmaz üzgünüm, dilerim iyidir, sağlığında problem yoktur.O yüzden şu an yorumun cevapsız kalıcak, üzgünüm, toparlayamıyorum çünkü..> <$B 

    <$B01 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger vintage biscuitylemiş…

    <$BTURK KADINLARI OGULLARINI DOGRUMU YETISTIRIYOR
    BU ULKENIN TEMEL SORUNU BU
    KADIN ERKEK DENGESINDE BENCE EN HASSAS NOKTA BU> <$B 

    <$B02 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger Asortik Krepylemiş…

    <$BZeyno, Türkiye de evliliği yürüten kadındır..Kadın istemezse o aile yıkılır..Herşey de olduğu gibi bu işte kadında bitiyor ! Sanırım bu şıkkı da ilave etmek gerekiyor yazdıklarına :)> <$B 

    <$B02 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BVİNTAGE, bu sorunun cevabı malesef yüzde doksanı yanlış yetiştiriyor diyebilirim.İstatistik yapmaya gerek yok, sonuç ortada...

    ASORTİK KREP,haklısın kadın istemezse o aile yıkılır ama birçok kadın da istemediği bir evliliği yürütmeye çalışıyor.Acı olan da bu başka çareleri yok, ekonomik özgürlükleri yok, bilgileri yok, aile desteği yok vs...> <$B 

    <$B02 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BBAVER, galiba Erdil Bey döndü yanlış anlamadıysam da bir sağlık problemi mevcut,Dilerim en kısa zamanda kendini toparlar ve yine aramıza katılır.Ben O'nu çok sevdim...

    gelelim yorumunun cevabına; sırf söz sahibi olma adına diye biten cümlede şunu eklemek istiyorum, böyle bir amacı güden kişi zaten karakterinde taşıyordur bu tür davranışları, okusa da okumasa da durum değişmez. Ayrıca umarım kadınların başarısını kaldıramayan erkekler biraz olsun anlarlar nasıl düşündüğümüzü:( Umarım!!!!> <$B 

    <$B03 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BMerhaba Zeyno. Benden önce Vintage Biscuit yazmış, tekrarlamayayım. Olayın kaynağı önemli. Konunun hem çok açılı hem de oldukça derin olduğunu düşünüyorum.> <$B 

    <$B03 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger tahinylemiş…

    <$BSevgili Zeynep, guzel bir konu. Ancak cok genis, cok cetrefilli hatta doktora tezi olacak bir konu.
    Ne kadar yazsak da tam olarak sonuclandiramayacagimiz bir konu.

    Herseyden once, "Turkiye" derken kac bolgeyi, kac farkli kulturu, kac farkli zihniyeti kastediyoruz.
    Guneydoguda kadinlar, ozellikle tecavuze ugradiklarinda aile meclisi karari ile olduruluyorlar. Benim memleketimde ise; (Canakkale) "Kiz olsun da, camurdan olsun" diye bir soz vardir. Kiz evlat, erkek olandan daha kiymetli gorulur.
    Iki uc bolgede, iki uc dusunce.

    Turkiye'nin her bolgesini ayri ayri ele almak ve her bolgede insanlara ayri ayri yaklasmak lazim. Guneydogulu bir aileye yaklasabilmeniz icin once Aga'ya yaklasmaniz lazim. Aga'yi razi edince 10 koyu birde razi edersiniz.

    Orasi da Turkiye, obur taraf da.. Ama yasamlar, dusunceler bambaska.


    Diger yandan, egitim almak ve calisiyor olmak bir kadini ne kadar ozgur kiliyor?
    Yapilan arastirmalar gostermistir ki; buyuk sehirlerde ve egitimli ailelerde siddet, kucuk yerlesim birimlerine ve daha az egitimli ya da egitimsiz ailelere gore daha fazladir. Yani egitim almak ve calisiyor olmak bir kadini siddet gormekten kurtarmiyor.

    Oyle olsa idi, Avrupa ulkelerinde kadina yonelik siddet sifir olurdu. Oysa tam tersi. Devletin ozellikle uzeerine egilecegi kadar buyuk bir sorun. Hem kadina hem cocuga yonelik siddet.

    Tabii ki demeye calistigim sey "kadin egitim almasin, calismasin" degil. Bunlarin kadinin konumunu duzeltmeye yeterli olmadigi, bunu icin ayrica bir caba/egitim gerektigi.

    Bunlar benim genelde tespit ettigim konular. Senin tartismaya acitigin konuya daha gelemedim bile:)

    Erkekler kadinlari eziyorsa eger, bunun altinda ne yazik ki yine kadinlar bulunuyor. Erkek cocuklarini, bulunmaz Hint kumasi seklinde yetistiren kadinlar..

    Ogluna; kadinlara saygili olmayi ogretmis, ileride karisina karsi nasil davranmasi gerektigini surekli tembihlemis ve hic de klasik Turk erkegine benzemeyen bir evlat yetistirmis bir anne taniyorum. Ve o evlat hem annesini, hem karisini mutlu edebilmenin formulunu cozmus bir insan bugun.

    Is annede basliyor ve annede bitiyor.

    Sucu yine kadinlarda bulduk gibi bir sonuc cikiyor belki ortaya ama ben bunu; "cozumu yine kadinlarda bulduk" diye okumayi tercih ederim.

    Ogluna, ister kadin, ister erkek; diger insanlara saygili olmayi ogretebilmis bir anne, toplumda parmakla gosterilecek bir insan yetistirmis demektir. O erkegin karisi da kocasindan memnun olur, komsusu da..

    Bugun karisina saygisi olmayanlara bakarsak; sadece baska kadinlara degil, hemcinslerine ve tabii en cok da kendilerine saygilari olmayan erkekler oldugunu goruruz.

    Saglikli evlatlar yetistirebilmemiz dilegiyle.> <$B 

    <$B04 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger Asortik Krepylemiş…

    <$BÇocuklarınız büyüdüğünde onları sizin büyütme şekliniz kadar genlerininde ne kadar önemli olduğunu anlıyorsunuz..Öyle olmasaydı gen mühendisliği diye bir bölüm olurmuydu bilmiyorum..Bir çocuk için, genler, büyüdüğü ortam ve görgü çok önemli..Görgü burada aile ahlakı olarak ele alınmıştır.> <$B 

    <$B04 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BANNELOG,yanlış yetiştirme konusuna ben de katılıyorum ancak, her çocuğun da kendine has bir karakteri var ve bazen yetiştirilme tarzı da etkilemiyor, biraz genlerinde de var sanırım...

    TAHİN, hoşgeldin öncelikle:) Evet konu inanılmaz geniş ve dallı budaklı, sanırım üzerinde çok tartışılabilir, ama yine de bitmez. Sonuçta kadınlarımız yetiştirme hatası yapıyor diyebiliriz, haklısın ama ben de ne ailelerde yetişip, kadına saygı duymayı bilen insanlar tanıyorum, ya da mükemmel bir aileden ne sadist insanların çıktığını biliyorum, başka birşeyler de var yani, tamamen yetiştirilme ile.. ilgili değil. Dilerim her şekilde kendine, ailesine, vatanına, hatta dünyaya hayırlı, saygı ve sevgi dolu evlatlar yetiştiririz:)

    ASORTİK, işte tam da tahine anlatmak istediğim şey buydu,çocuğun sadece yetiştirilme tarzı değil, genleri, yaşadığı çevre vs. faktörler de etkili bu duruma...> <$B 

    <$B04 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger tahinylemiş…

    <$BDogru, haklisiniz. Ben de kalitimsal ozellikleri reddetmiyorum kesinlikle.

    Nurture/Nature denir psikolojide. Kalitim ve cevre. Her ikisi de bireyin karakterinde etkin rol oynar. Yine de, dogustan gelen bazi negatif ozelliklerin, terbiye ve yetistirme ile torpulenebilecegi ispatlanmistir.
    Kimi insan dogustan sakin yaradilislidir, kimisi sinirlidir. Eger olumsuz kosullarda yetisirse, sinirli olan cocuk bu ozelligini saldirganliga donusturerek kullanabilir. Uygun kosullarda yetistigi takdirde, bu ozelligini kontrol altinda tutmayi ve/veya baska noktalara yonlendirmeyi ogrenir.

    Atalarimizin guzel bir sozu ile baglayalim:)
    "Zalimden alim; Alimden zalim dogabilir"> <$B 

    <$BYorum Gönder