<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Pazartesi, Haziran 12, 2006

Tavsiye Ettiklerim 1..


Bloguma "tavsiye ettiklerim" diye bir bölüm koymak istiyorum. Kitap olur, dergi olur, gezi olur, sinema, tiyatro, yaşamdan herhangi bir şey olur. Hoşuma gidip de paylaşmak istediğim hatta önerebileceğim şeyleri bu bölümde yazmak istiyorum.İşte ilk önerim:Bu ay ki BİLİM veTEKNİK dergisi! Tam 39 yıllık geçmişini bir DVD de toplamış. Etraflıca inceleyemedim ama geçmiş yıllarda çok büyük icadlar diye nitelendirilip anlatılan şeylerin, günümüzde çook daha üstünlerinin çıkıp, onların basit, önemsiz kaldığını görebiliyorsunuz. Bir nevi zamanda yolculuk, geçmişe gidiyor, bazı anılarınızı göz önüne getiriyorsunuz...
Dergide de dikkatimi çeken, beni şaşırtan birkaç konu var.Bunlardan biri de YABANCI EL başlıklı konu. İlk paragrafı şöyle:
Düşünün ki sağ elinizle sol eliniz birbirinden farklı hareket ediyor, kolunuzu indirmek istiyorsunuz ama o isteminiz dışında sizi boğmaya çalışıyor.Ya da bir elinizle gömleğinizin düğmelerini iliklemeye çalışıyorsunuz ama öteki eliniz beyninizin bu komutuna uymadığı gibi, sizin iliklediklerinizi de çözüyor. Böyle bir durumda ne düşünürdünüz? Elinizin yabancı birisi tarafından kontrol edildiğini mi?İşte biliminsanları, insanın bir elinin yabancı bir gücün kontrolündeymiş gibi vücudun geri kalanından bağımsız hareket etmesine bu nedenle "alien hand syndrome" yani yabancı el sendromu adını veriyorlar......
Bu durumda en sık görülen şey iki yarımküreden birinin diğerine üstünlük sağlaması. Öteki beyin lobu yönetilen olmayı kabul ediyor. ancak bazı durumlarda, bir tarafın bu durumu kabul etmediğini ve adeta kendi bağımsızlığını ilan ettiğini görmek mümkün. Yabancı el diye adlandırılan bu el, hastanın kontrolü dışında davranmaya başlamıştır artık. Ağza yemek götüren diğer eli tutmaya, diğer elle kapıyı açmaya çalışırken sizi engellemeye, bir yerlere sizin isteğiniz dışında tutunmaya, araba sürereken arabayı yoldana çıkarmaya hatta gece uyurken sizi öldürmeye kalkabiliyor....BİLİM VE TEKNİK/HAZİRAN 2006..

Çok şaşırdım ve ürktüm arkadaşlar.. Nasıl bir hastalıktır bu böyle? Bu hastalığı duymuş muydunuz ve siz ne düşündünüz? Yorumlarınızı bekliyorum...

<$12orum:

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BBilgi bankası

    Herkesin arşivinde bulunması gereken nadide eserlerden birisi.

    Tam okullar kapanırken çok güzel bir karne hediyesi olabilir.


    <<< BİLİMİ SEVİYORUM >>>> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger yazylemiş…

    <$BZeynocum çok korkunç bir hastalık. Daha önce duymamıştım ama mutlaka bunun kadar kötü hastalıklar da vardır bilmediğimiz. Allahım kimseye vermesin. Halimize binlerce şükürler olsun.> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BBiz de görünce hemen aldık Zeynep:) Ama galiba emekli olunca bakabileceğiz içine:(> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BEyvah ne yaptin Zeyno anne!...
    Simdi yazini okuduktan sonra beynin bir bölümü dergiden aciklamalarmi yapti diyor öteki bölümü ise yok yaziyi iyice oku bazi ince anlatimlar var diyor.Iyisimi Bu dvd'den isnmarlamaya calisayim

    Saygilar.> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BTARKAN, bence de arşive konulası bir dvd.hele de senin gibi bilimsever biri için mutlaka...

    YAZCIM, ben de şaşırdım böyle bir hastalık duymamıştım hiç. Ürkütücü değil mi?

    ANNELOGCUM, zaman alıyor dvd nin tamamına bakabilmek. ben daha 1/10 ine ancak bakabildim.Fırsat buldukça ara ara bakacağım.Olsun nasıl olsa edinmişsiniz emekli olmadan ara ara bakma fırsatı bulursun bence...

    ERDİL BEY, vallahi bu beynimizin bölümleri başımıza işler açıyormuş.Bu kadar uyumsuz olabileceklerini bilmiyordum..> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BZeyno anne benim bu dergiyi burada bulman zor.Acaba bu yanliz eleremi gecerli.Yoksa Beyinin düsünüpte, agizin baska bir seyler alatimida! bu katagoriye giriyor mu merak ettim?> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BYukardaki sorum biraz saka idi.Bu Hastalik hakkinda gecen sene Stern mecmuasi tefarruatli bir aciklama yapti.Genc bir kizin kendisini uykuda bogmaya kalkmasi gibi,Bu konuda leipsig Neorologi hastahanesi tefarruatli bir sekilde calismalarda bulunuyorlar bu konuda daha cok bilgi almak istiyenler.Internet kanali ile bu hastahanenin neorologi calisma bölümlerinden bilgi alabilirler.Yanliz Almanca olarak aciklamalar var

    Saygilar.> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$Bzeyno,bizi böyle şeylerden haberdar et...ben çok severim böyle şeyleri de..ancak insanları sıkmaktan çekiniyorum (zaten yeterince boğduğumla ilgili mailler bile geliyor )
    sen devam et...
    böyle bir şey duyup duymadığıma gelince..yok hayır..
    duymadım. muhtemelen psikyatri değil de Erdil Baba'nın da işaret ettiği gibi nöroloji biliminin konusuna giriyor..
    ama bildiğim şey, 'tıp fakültesi psikyatri ders kitabında' bu konu işlenmemiş :)
    teşekkürler..> <$B 

    <$B12 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BZeynocum haberdar ettin bizleri teşekkürler,hem kızım hemde kendim için hemen alacağım.Hastalık da inanılır gibi değil.Vücudumuz gerçekten çok karmaşık bir yapı ya da bir mucize belki.> <$B 

    <$B13 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Ben çok kolun gece uyurken boğma ihtimalinden korktum..o ne ya: (
    korkunç birşey> <$B 

    <$B13 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger KUGUUylemiş…

    <$BBu dergi yeniden baski yapacagini soyledi ama ben hala bulamadim ay basindan beri.
    Hastalik ile ilgili yorum yapmayacagm Zeynocgm, pek ruhum musaade etmiyor:( Ama cok urkutucu.> <$B 

    <$B13 Haziran, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BERDİL BEY, kimbilir belki beynin başka düşünüp ağzın başka söylemesi de girer bu kategoriye:( Şaka bir yana bu konuda açıklamalarınız için teşekkürler, ben almanca bilmiyorum ama merak edip almancası olanlar baksın derim...

    BAVER, acaba iyi mi ederim demiştim, aynı kaygıyı ben de
    yaşadım sıkıcı olur mu diye, bakalım bir süre devam ederim baktım sıkıntı veriyorum vazgeçerim diye düşündüm..
    Konu sanırım psikiatri dışında dediğin gibi. Bi hayli ilginç, ve ürkütücü geldi bana...

    AGE35, bir işe yaradıysa sevinirimn önerim..Çocuklarımız için daha da değerli bir kaynak olacak sanırım...

    GULFİ,ben de en çok orada takıldım, ürküüünç...

    KUGUU, çok sayıda basılmış aslında belki karaborsaya çevirmek istiyorlardır:( Birşey rağbet gördümü böyle oluyor nedense...> <$B 

    <$BYorum Gönder