<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Pazartesi, Temmuz 31, 2006

Tuzludur gözyaşı...

Daha doğar doğmaz ilk eylemimiz. Çocukluğumuzda, kız ya da erkek ayırmadan, salt çocuk olduğumuz için verdiğimiz tepki. Ve büyüdüğümüzde kadınların tekelinde görünen bir özellik: Ağlamak...

Neden sadece kadınlara yakıştırılır ağlamak? Ağlamak zayıflıktır derler o yüzden mi, hani zayıflık da kadına has bir özellik görülür ya çoğu zaman. (Ki ben ne zayıf erkekler gördüm, ne güçlü kadınlar..) Oysa ağlamanın zayıflık olduğunu, ben ancak ağlatan konuyla ilişkilendiririm. Yani eften püften şeyler , kaprisler , acındırma isteği mesela.Tamam, zayıflık olsun o zaman ağlamanın adı. Ama kimi duygular vardır, öyle yoğun işler ki yüreğinize, gözyaşlarınızın akması anlamlıdır.

Kimi zaman yalnızlığınıza, hayal kırıklıklarınıza, yenilmişliklerinize,
Kimi zaman yenemediğiniz öfkenize, çaresizliklerinize,
Kimi zaman sevinçlerinize, kimi zaman değiştiremediklerinize ağlarsınız.

Ağlamak, insanca bir eylem. Kadın ya da erkek olmakla değil, insan olmakla igili kanımca. Zaten belki de, kadın olmak- erkek olmak kavramıyla uğraşacağımıza, insan olmak kavramıyla uğraşsaydık, sevinç gözyaşlarıyla ağlardık daha çok.

İnsan ağlamalı, ağlayabilmeli. Kah sessiz, kah hıçkırıklarla. Boşaltmalı içindeki zehiri ya da koyvermeli sevinçlerini bir gözyaşına. Duygularından utanmamalı, insan olmanın tadına varmalı.
Artık yeterince dolduruşa getirdiysem sizleri,

ŞİMDİ, TAM ŞU ANDA, DOYA DOYA, SARSILA SARSILA AĞLAMAK İSTİYORUM...

<$22orum:

    <$B31 Temmuz, 2006rihinde , <$BAnonymous .::ilgün::.ylemiş…

    <$Bsen ağlama dayanamam ağlama gözbebeğim sana kıyamam...
    sen üzülme gülüm incinme canımın içi iki gözüm sakın küsme bana hediye bırak bütün kederleri ben ağlarım ikimizin yerine...
    ağlama değmez hayatt bu göz yaşlarına...
    sei sefiorm anncm..> <$B 

    <$B31 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BCadııı..:)))> <$B 

    <$B31 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$Bbir şiir tadında düz yazı...lezzetli mi lezzetli..düşünce ürünü..özgün fikirler..
    hoşuma giden vurucu cümlelere gelince hemen kopyala yapıştır yapayım ki bir daha okumuş olalım...
    ---------------------------------
    İnsan ağlamalı, ağlayabilmeli. Kah sessiz, kah hıçkırıklarla. Boşaltmalı içindeki zehiri ya da koyvermeli sevinçlerini bir gözyaşına. Duygularından utanmamalı, insan olmanın tadına varmalı
    ---------------------------------
    -..........gözyaşlarınızın akması anlamlıdır..
    --------------------------------
    :)> <$B 

    <$B31 Temmuz, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BZeyno Anne:)) Tuzludur Gözyasi!..Esasinda o kadar da basit degil.Biz sonradan o nu basitlestirmis.Bir sürü kulp takmisiz.Yok efendim Erkek adam aglamaz demisiz.Agliyana sulu gözlü demisiz,demisizde demisiz.Ben cok cok eskilere deginmek istiyorum.O tuzlu suyun ne kadar kiymetli bir varlik tasidigini.M.Ö 1000 nlerce seneler öncesine.Bu gün, o zamanlarda yasayan insanlarin mezarlari acildigi zaman ufacik siseler bulunuyor.Veya arkeloglarin kazilarinda bulunan o ufak siseler.
    Onlarin bir adi var.Gözyasi siseleri.O kadar degerli bir duygu imiski o sevinc,aci,adini o duyguyu yasiyan insanlarin koydugu.O anlarin bosa akip gitmesin diye siselere doldurup.Taaa bu günlere kadar bizlere miras birakmislar.Icinden geliyorsa agla Annem.Nasilsa her damla göz yasinin bir degeri var.Yoksa aynen senin dedigin gibi Tuzlu su olarak kalir.Ben biliyorumki bu yazmis oldugun yaziyi okudugun zaman iki damla göz yasinin süzüldügünü belki bir sisede toplanmadi ama bu satirlarini yesertti.
    Saygilarimla.> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger Oya Kayacanylemiş…

    <$BSevmek erdemse eğer, ağlamak da kardeşidir.> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger KUGUUylemiş…

    <$BCok guzel yazmissin Zeynocgm. Eline saglik.> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$BKuğu boynuna katılıyorum çok güzel yazmışsın...Hadi hep beraber ağlıyalım :)> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BAnonymous selin çağlayanylemiş…

    <$BNe güzel yazmışsın. Çok beğendim.

    Sitenin renkleri de içimi açtı valla.

    Sevgiler,

    Selin. (www.selincaglayan.com)> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BBAVER,tamamen içimden gelenleri yazdım.Açıkçası, ağlamak üzereydim ve birden bire bu yazılar çıktı işte...Teşekkür ederim.

    ERDİL BEY, çok doğru, bize hep ağlamanın ayıp olduğunu, sulu göz tabirini öğrettiler. Erkekler de bu konuda paylarını"erkekler ağlamaz" gibi anlamsız bir şartlandırmayla aldılar.Böyle bir topluma sahibiz ne yazık ki. Verdiğiniz örnek; ben bu gözyaşı şişelerini bilmiyordum, ilk kez duydum, ne kadar anlamlı...> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BKUGUU, teşekkür ederim, doğrusunu istersen yazıyı bugün tam olarak okudum, dün gözyaşlarımla buğuluydu...

    GAMZELİ, teşekkür ederim, beğenmene sevindim ama durun canım ağlamayın hep beraber, öyle ha deyince ağlanmıyor zaten..

    SELİN ÇAĞLAYAN, teşekkür ederim. Senin şu un kurabiyelerinde aklım şu an:))> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger e-pes yaniylemiş…

    <$BZeynep Hanım,
    Çok güzel bir yazı olmuş. Yüreğinize, fikrinize sağlık.
    Selamlar.> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bhakkaten ne güzel yazmışsın zeyno ya...
    aynı duygular içindeyiz sanırım..> <$B 

    <$B01 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BBir "duygu" bu kadar güzel ve içten anlatılabilir...!> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger ediz böyle buyurduylemiş…

    <$Ben güzel insancıl tepki olan ağlamayı bile yozlaştıranlar var
    ağlamanın arkasın sığınıp isteklerine kavuşanlar var bunlaru ayırt etmeliyiz> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BAğlamak kadınlara mı özgü??
    Erkeklerde ağlar. Ben çok sahit oldum.
    Olayı şöyle özetleyebiliriz:
    ERKEKLER ARA SIRA KADINLAR SIRAYLA ağlar demek daha doğru olur. (Gerçi bunun da doğruluğu tartışılabilir.)

    :):):)

    Ağlamak da gülmek gibi bir şey. Yani her gülen insan aynı zamanda ağlıyordur da..> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger vintage biscuitylemiş…

    <$Bsevgilim geliyooo . bu sefer mutluluktan agliycam
    doya doya :)> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BE-PES YANİ, hoşgeldin:) Teşekkür ederim,sanırım çoğumuzun yüreği aynı şeyleri söylüyor. Yine beklerim...

    GULFİ,tam ben de bunu söyleyecektim evet aynı düşünceleri paylaşıyoruz demek, ağlamak anlamlı olduğunda müthiş bir şey...> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BAGE35, döndünüz mü tatildeeen:))) Özledim gerçekten yazılarını. Herkes tatilde olunca tadı olmuyormuş pek blogların...Teşekkür ederim sözlerin için :)

    EDİZ BÖYLE BUYURDU, hoşgeldin:) Haklısın, zaten yazımda da bu tür ağlamanın farkından bahsettim. Anlatmak istediğim, içten, samimi ve anlamı olan ağlamalar Ve bunu ayırdedebilmek inana zor değil aslında...> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BOYA KAYACAN, eyvah ben atlamışım senin yorumunu ve şimdi farkediyorum:( Ne kadar güzel bir söz, anlatmak istediğimi çağrıştırıyor. "Sevmek erdemse eğer,ağlamak da onun kardeşidir" sevdim bu sözü....> <$B 

    <$B02 Ağustos, 2006rihinde , <$BAnonymous zehraylemiş…

    <$Bdeneme> <$B 

    <$B03 Ağustos, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BMerhaba Zeyno,

    Bir kitapta ağlamanın içimizdeki öfkeyi dışarı vurmanın en zararsız yolu olduğu yazıyordu. Vurup kırmaktan, karşındaki insanı rencide etmekten daha güzel bir yol bence :)) Problemleri konuşarak çözmek daha iyi bir yol belki ama neyse.

    Ondan sonra kızıma ağlama demedim bir daha, kimseye zarar vermeden rahatlıyorsa ne mutlu ona.

    Neşeli> <$B 

    <$B03 Ağustos, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BTARKAN, ben çok şahit oldum demişsin, ben çok değil az şahit oldum.Evet haklısın insan gülebiliyorsa, ağlayabilmelidir bence de...

    BÜSKÜÜT, ağla sahiden doya doya. Hep böyle sevinç gözyaşların olsun hayatında...

    ZEHRA, başardın:)> <$B 

    <$BYorum Gönder