<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Perşembe, Ağustos 31, 2006

Hormonlarımız/ Adrenalin....

Hormonlarımızla ilgili, bir dizi yapmak istiyorum. Ancak bu dizi birbirini takip eder nitelikte olmayacak çünkü, oldukça uzun bir konu ve sıkılabilirsiniz de. Bu yüzden birkaç postta bir anlatacağım.
Düşündüğünüzde, vücudumuzun ne kadar mükemmel işlediğini, ne kadar ince hesaplar yaptığını, herşeyin nasıl da kusursuz ayarlanabildiğini görebiliyorsunuz. Bütün bunlar, biz farkına bile varmadan oluşuyor içimizde. Vay be! neymiş bu böyle demeden geçemiyor insan....İşte beni çok şaşırtan, anlatmaya çalışacağım ilk hormon: Adrenalin....

Vücudumuza, böbrek üstü bezleri tarafından, bir tehlike, korku, öfke, heyecan durumunda salgılanır. Tehlikenin ortaya çıkmasıyla aynı anda, vücutta adeta alarm düğmesine basılır.Beynimiz, olanca hızıyla böbreküstü bezlerine emir verir. Bu bezlerden, derhal vücuda adrenalin hormonu salgılanır. Salgılanan adrenalin, beyin, kalp, kaslar gibi yaşamsal organlara giden damarları genişletir, bu organların artan kan ihtiyaçları bu şekilde karşılanır. Deriye, sindirim sistemine giden damarları daraltır, çünkü tehlike durumunda sindirime ya da deriye daha az kan gitmelidir.Herhangi bir tehlike karşısında yaralanabilirsiniz ve bu da daha az kan kaybetmenizi sağlar.Vaaauvv! Aşırı heyecan durumunda derinin solgun bir renk alması da, bu yüzendir. Öte yandan, adrenalin kalbe gittiği zaman, kalp hücrelerinin kasılmalarını hızlandırır,kalp daha hızlı atar ve kaslara, ekstra güç için gerekli, ekstra kanı pompalar.Kaslara ulaştığı zaman, kasların ekstra güçle kasılmalarını sağlar. Adrenalin, karaciğere ulaştığında, buradaki hücrelere, kana daha çok şeker yollamalarını emreder. Çünkü artı güce kavuşmuş kasların, enerjiye ihtiyacı vardır. Bu emirle yeterli yakıt da sağlanmış olur. Off bakınız aniden nasıl güçleniyoruz...Adrenalin sayesinde gücümüz kat be kat artar. Hani sinirlendiğimiz, korktuğumuz anlarda yaptıklarımıza şaşarız, bizden çok güçlü konumda olana, karşı koyabilecek hale geliriz. İşte sebebi adrenalin......

Bu küçük molekül, ne zaman ne yapması, hangi organa nasıl emir vermesi gerektiğini çok iyi biliyor..Tüm ayrıntıları biz farkında olmadan hesaplıyor...

Bu hormonla ilgili bazı bilimadamlarının öne sürdüğü bir iddia var. Beni düşündürdü.
Bu bilimadamlarına göre, adrenalin salgılanmadan hemen önceki an, hiçbirşekilde unutulmuyor.Düşünüyorum da haklı olabilirler, öfkelendiğimiz, heyecanlandığımız, korktuğumuz anlar nedense hep aklımızda kalıyor.Yani adrenalin salınımından az önceki anlar!!
Yine bu bilimadamlarına göre, bu durumu lehimize çevirme yollarından biri:
Diyelim ki çok önemli bir sınavınız var, çok çalıştınız, hiç vakit kaybetmeden, hemmen soğuk bir duşa girip, vücudunuza adrenalin salgılatın ve bilgilerinizi unutmayın... Olabilir mi?....

<$14orum:

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger cenkunalylemiş…

    <$BŞunu hiç düşündünüz mü peki?
    Bu mükemmel işleyişi yaratan ve ölümlü insana yerleştiren Sonsuz Güç ve Kudret sahibi bizden ne istiyor acaba?> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$B.bak mesela zeyno, şu hafıza kısmı çok ilginç geldi. bilmiyordum..demek ki şu ifadeleri o yüzden kullanıyormuşuz :'o anda kendimi bi kaybettim,..bi sinirlendim...sonrasını hatırlamıyorum !.'...
    yani o ana kadar olanları çok iyi hatırladığımızı, neler hisssettiğimizi iyi biliyoruz..
    bilgiler için teşekkür ederiz...
    ve bir yaradılış mucizesi daha :)> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BSoğuk duş?Denemeye değer:) Gerçekten mükemmel bir sistem.> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BC9 H1 3N O3
    Renksiz Kristal.Harikasin Zeyno Anne.
    Ben olsam hic ara vermezdim sikilmiyacagimiza emin olabilirsin.
    Sevgiler,Saygilar.> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***cenkunal, hoşgeldin:) Düşündüm elbette,bana göre özünde iyi bir insan olmamızı, kendimize ve çevremizdekilere iyi olabilmemizi istiyor....

    *** Baver,Hafıza kısmı bana da çok ilginç geldi...Ama en çok düşündüğüm, ne kadar mükemmel bir yapımızın olduğu...> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Annelog,bence de denemeye değer gibi görünüyor. Düşününce mantıklı geldi...

    ***Erdil Bey, sizden de birşey kaçmıyor:)
    Bakalım gelen yorumlardan ne kadar ilgi gördüğünü anlayacağız, bu konuda çok bilgili değilim açıkçası, benim de biraz araştırıp, bilgilenmem ve ondan sonra aktarmam gerekecek bir de o var....> <$B 

    <$B01 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Oya Kayacanylemiş…

    <$BBaşla bakalım Zeyno, iş kendiliğinden akışını bulsun.> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BDEvamı ne zaman bu yazı dizisi beni çoook sardı..bol adrenalin salgılayan biri olarakk> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BZeyno Anne herseyi bilmek zorunda degiliz.Mühim olan yarataci olmak bu gün Bilimde baslangic da sonun nereye varacagini kesfedemez.Iki ayri fikir ücüncüyü fikri dogurur.Bu gün senin yazini okuyan cok kisi o yazidan yüzlerce fikir yürüterek bir cok yeni yazilar cikarabilir.Baver'in size yazdigi bir yorumunu tekrarlamayi dogru buluyorum yorumu hepimiz yapabiliriz esas o konunun ortaya cikmasi.Bazi eski yazmis oldugum yazilara bakiyorum da hayret icinde kaldigim seyler oluyor hic yorum almamis yazi bu günün sayfalarinda bloglar arasinda görebiliyorum.Yorum o kadar mühim degil.En önemlisi senin görüsün ve bu görüsü bizler paylasmandir.
    Sevgilerle.> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger aydaylemiş…

    <$BZaten düşündüğümüz zaman dengeli bir sistem içinde dengeli yaşayışların gayet mutlu olacağı aşikar.Bazı şeyleri bozmak,yenilemek gibi gayretler içine girdiğimizde ortaya çıkan,eskiye dair birşeyler taşımıyor ki.
    Acaba bilim herşeyi bu kadar irdelemek ve tüm gizliyi ortaya çıkarmak zorunda mı?
    İyiye doğru gidiş olsa ne ala fakat insanın yok oluşuna doğru kullanılırsa eldeki bilgiler.Vücudum adrenalin salgılamaya başladı.Ben bir duş alayım!> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Oyakayacan, evet buluyor yavaş yavaş...

    ***age35, bol adrenalin mi dedin, ben de, bir ben varım sanmıştım bu durumdaki...> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Erdil Bey,gerçekten teşekkür ederim, beni yüreklendirdiniz açıkçası, söyledikleriniz çok doğru çünkü, bir şekilde insanların kafasında yer edebiliyor yazdıklarımız..Bir de ben ne kadar araştırırsam birşeyi o kadar büyüdüğümü hissediyorum, araştırmalı ve bildiklerimi başkalarına da anlatmalıyım, bu çok hoşuma gidiyor.> <$B 

    <$B02 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Ayda,bilim zaten asla tüm gerçekleri açığa çıkaramaz gibi geliyor bana.Önemli olan, iyiye doğru birşeyler gelişebilsin, kötüye doğru değil, bu konuda tamamen katılıyorum sana.> <$B 

    <$B21 Mart, 2008rihinde , <$BBlogger kazımylemiş…

    <$Bbeyler belki biraz geç olcak ama eger beyninize emrederseniz bu sizi daha güçlü yapacak olan adrenalinde kontrolün öfkenizde deilde sizde olmasını sag layabilir ama bunun için ilk olarak adrenaliinn salgılanmasın dan önceki öfke selini önüne geçmelisiniz bu sonradan hayatınızı degiştirebilecek sorunları önler umarım eger daha fazlasını merak ediyorsanız mert_izgur@hotmail.com adresinden beni bulabilirsiniz yada mert.izgur@hotmil.com> <$B 

    <$BYorum Gönder