<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Cumartesi, Eylül 16, 2006

Okul Telaşları...

Sanırım birçok evde şu sıralar, okul eşyalarının son hazırlıkları yapılıyor...Önlükler, çantalar, ayakkabılar hazırlandı ya da hazırlanıyor değil mi?

... Her yıl heyecanlanıyorum, sanki yeni bir eğitim yılına ben başlıyormuşcasına.Çocuklarımla birlikte, o heyecanı ben de yaşıyorum. Özledim belki de okul yıllarımı, o üstü yazılı sıraları, tebeşir kokan sınıfları. Parmak kaldırarak söz almayı, tenefüs zillerini....
Düşünüyorum; doğuyoruz, büyüyoruz ve birgün ailemizden apayrı, kendimize özel bir hayatımız oluyor. Ne büyük hissediyoruz kendimizi o sıralar. Her sınıf atlayışımızda kıdem alıyoruz, kendimizden bir alt sınıfa, kıdemimizi hissettirmeye çalışıyoruz. Okul yıllarının bitmesini bekliyoruz bu kez de özlemle.Ders yapmaktı, sınavdı, öğretmendi, okuldu ne şikayetlenmiştik bir zamanlar hatırlıyorum.

Oysa, en güzel yıllarımızmış da bilememişiz kıymetini. Ekmek elden, su gölden, tek sorumluluk okul. Vay be ne iyiymiş aslında...Ben tadını çıkaramadım okul yıllarımın. O deli dolu öğrencilik yıllarımın. Yaşıtlarıma göre, hep daha ağırbaşlı, daha bir olgun oldum. Ta ki lise sona kadar. Oysa masum öğrencilik yaramazlıkları yapmalıymışım. Ailem beni çok özgür bıraktı, hiç baskı yoktu üzerimde. Belki de bu yüzdendi çok kontrollü bir öğrenci oluşum bilmiyorum. Evden okula, okuldan eve sakin bir dönemdi o yıllarım. Birçok arkadaşım, okulu aileden gizli ekerdi, beni de çağırırlardı gitmezdim. O yılların tabiriyle "ot" tum. Buna rağmen hiç de ot olmayan, haylaz, okul eken,gırgır, şamata, hiperaktif guruplar tarafından hep çağırılırdım, katılmamı isterlerdi.Onlarla da aram çok iyiydi.Aslında ne yapılır dı ki, okul ekilip, bir sinema, bir kafe en fazla. Niye bu kadar kuralcı olmuşum kendime kızıyorum.Keşke, o yıllara dönüp de, masum yaramazlıklar yapsa mıydım acaba?

Şimdi oğluş henüz küçük, kızıma diyorum ki;"Okulun tadını çıkar, bir daha bu yıllar geri gelmiyor. Herşeyi dozunda yaşa. Okulu bizden habersiz ekmene gerek yok, kotanı aşmadıktan sonra ben sana izin veririm.Küçük masum yaramazlıklar yapabilirsin, yeter ki yaptığın şeyin muhasebesini iyi yap kafanda. Sonuçları sana ya da bir başkasına zarar vermeyecekse keyfini çıkar." Sizler bu konuda nasıl düşünüyorsunuz merak ettim. Ne dersiniz, yanlış mı düşünüyorum!!!

Yeri gelmişken, bu eğitim yılının tüm öğrencilere, öğretmenlere, ailelere güzellik dolu geçmesini diliyorum. Başarılar......

Ve çocuklarımıza....
Okuyun çocuklar! Bu ülkenin okumuş, aydın, bilgili, kültürlü gençlere ihtiyacı var. Sizler ülkemizin geleceğisiniz, Atatürk ilkelerini, cumhuriyetimizi sizler yaşatacaksınız. Ben sizlerin büyük işler başaracağınıza inanıyorum......

<$20orum:

    <$B16 Eylül, 2006rihinde , <$BAnonymous ZEHRAylemiş…

    <$BZEYNOCUGUM ,BASARILAR DILERIM OGLUSA VE KIZIMIZA.> <$B 

    <$B16 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bzeyno yaa: ))
    sen ne tapılası bir annesin!

    nazar değmesin, sevgileR:)> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BYeni eğitim öğretim yılı hepimize hayırlı uğurlu olsun...=)> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Banu & Parisylemiş…

    <$Bsen cok ama cok tatli bir annesin :)> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger >>MustafAylemiş…

    <$Bilkokul yıllarını özledim yaaaa:))))> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Aynylemiş…

    <$BZeyno Anne okul kirma; bizim sinif tövbeli idi.Hep kirardik.Bazen de abartirdik.Hesabi kacirip da devamsizluktan kalanlarimiz bile olmustu.Sonra bir gün hepimiz tövbe ettik.Askeriyeden erken emekli bir Ingilizce ögretmenimiz vardi.Yasamiyorsa Allah rahmet eylesin.Bir gün onun dersinde bütün sinif okulu kirdik.Hocamiz sinifa gelmis siralardan baska kimse yok.Esasin da durumu idareye bildirmesi gerekirken.Eski bir motoru vardi ona atlayip piknik yaptigimiz mekana geldi.Elinde bir tepsi börekle.Gayet sakin cocuklar kusura bakmayin.Derse biraz geciktim.Acin bakalim kitaplarinizi da derse basliyalim.Sinif temsilcisine dönerek temiz havada insanin karni acikiyor.Su börekleri dagit kizim dedigi hala kulaklarimda.Sikiysa o günden sonra okulu kir.Ne de olsa bir gurur meselesi olmustu.Hey gidi hey.
    Saygilarla.> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Asortik Krepylemiş…

    <$BOkul kırmak için ortaokulu erken buluyorum..Ancak lisede benim haberim olursa okul kırmasına izin verebilirim bende..Ben öğretmen çocuğu olduğum için hasta bile olsam Babam okula gönderirdi..Bende sınıf başkanı olduğum için tüm sınıfı okuldan kaçırırdım çünkü o zaman yok yazılmıyorsun..yoklama yapılamadığı için :)> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Zehracım, teşekkür ediyorum. Kızlar ne yaptı bu arada, sizin okullar çok oldu açılalı değil mi?Benim için öper misin ikisini de:)

    ***Gulficim, biliyor musun ben de senin anneni çok sevdim yorumlarından..Teşekkür ederim, inşallah öyleyimdir..> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BAnonymous .::ilgün::.ylemiş…

    <$Bşimdi okullu oldukkk sınıfları doldurduuukk...
    evet haklısınız annem annelerin en mükemmeliii...ayrıca okulu kırmama da izin veriyooo..daha ne olsunnn =))> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***age35cim, inşallah, tüm istediğimiz bu...

    ***Banucum, galiba tüm anneler tatlı ne dersin:)

    ***Mustafa, hoşgeldin:) Sen de miii:) İnan ben çok özledim...Her zaman beklerim, bloguna da uğrayacağım...> <$B 

    <$B17 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Erdil Bey, bu ne güzel bir okul anısı böyle:) Ben burada hocanızı çok tuttum, ne şeker bir hocaymış...

    ***Asortikcim bence de ortaokul erken zaten.
    Bu arada senin anıların da çok hoş, demek sınıf başkanıydık ve tüm sınıfı kaçırırdık. Ne güzel...> <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$B(aşağıdaki post içindir)..oooh be..böyle güzel haberler insanı çok ama çok keyiflendiriyor doğrusu..hadi gözümüz aydın :)
    yeni ders yılında da başarılar..> <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger aydaylemiş…

    <$BDileklerin için teşekkür ederim Zeynep.
    Aynı temennileri senin çocukların içinde dilerim.
    Başarılı ve huzurlu öğretim yılı hepimizin olsun.> <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger vintage biscuitylemiş…

    <$Bokul yillarimi hic ama hic ozlemiyorumm cunku cok zor bi okuldu !!!> <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BAhhh ahh ne güzel anlatmışsın.
    Okul hayatımı hem özlüyorum hem de özlemiyorum. Ama özlediklerim daha ağır basıyor. Özlemediklerimi de şimdi okulun birer cilveleri olarak algılıyorum.

    Son paragrafta çok güzel öğütler vermişsin. Umarım dediklerini dinleyenler çıkar. Çoğu kişi sadece okula gitmek için gidiyorlar gibi geliyor bana. Vasıfsız o kadar çok mezun var ki devletin bu kişilere harcadığı emeklere acıyorum aslında. İnşallah dediklerin olur...
    > <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$BBence yanlış olduğunu düşünmüyorum...Belkide kızın bundan sonra senden habersiz hiç bişey yapmıyacak...benim annemde bizi serbest bırakmıştı, öyle yakama yapışan bir ailem yoktu..herşeyimi bilirlerdi...
    Annem bana derdi ki " Kızım sen bana herşeyini söyle önceden bileyim...başkasından duymayayım , beni zor durumda bırakmayın derdi" sanırım bu yüzden di ki biz hiç bir zaman annemize yalan söylemedik hala daha söylemeyiz , buda çok güzel bir duygu ve benim annem bize (ablam ve ben) abla gibidir , arkadaş gibidir...> <$B 

    <$B18 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$BBence yanlis düsünmüyorsun, tabi hersey dozunda kalmali. Kim kirmadiki dersini, bende yaptim ve hic de pisman olmadim, ama bazi arkadaslar vardi aramizda, bu derse girmemekten diplomalarini bile ellerine alamadilar,buna yazik iste. Umarim kizin böyle yapmaz, senin gibi bir annesi olduktan sonra...

    Yeni yil icin bütün cocuklarimiza ve genclerimize basarilar diliyorum.> <$B 

    <$B19 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger akçahanylemiş…

    <$BErdil Bey'in okul anısı gerçekten çok hoş.

    Zeynep esasında çok doğru ifade ettiklerin. Benim okul hayatımda senin ki gibi kural, prensipli çalışma ile geçti. Hiç bir yaramazlığım yok anlatılabilecek. Kızıma tavsiyem ne derseniz, yine de pek farklı değil. Hangi işi yapacaksan en iyisini yapmayı hedefle. Gül dalında gonca olamaz isen dağ yolunda yonca ol, ama o yoncaların en iyisi sen olmalısın. Öğrenci isen okulu, işin olduğunda işini ciddiye al ve en iyisini yapmaya çalış diyorum. Sevgiyle.> <$B 

    <$B19 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***İlgün:) Her zaman değil, bunu unutma!!

    ***Baver, biz de oh be dedik senin gibi:) Teşekkür ederim.
    Unutmadan, o nikah senin bu nikah benim geziyormuşsun okudum ama yorum yazamıyorum çünkü, davetiyeni aldım ama yanlışlıkla sildim galiba. Takıma üye olamadım anlayacağın.Bilginize ....

    ***Aydacım, dilerim hepimiz için güzel bir dönem olsun...Sen de maratona başladın tabi değil mi?

    ***Büsküütcüm, özlememek de güzel :)> <$B 

    <$B19 Eylül, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Tarkan,ben umutsuz değilim, yeni nesil bu ülkeye sahip çıkacak, güzel şeyler başaracak.

    ***Gamzeli,ne güzel, anneni sevdim:)

    ***Sevilaycım,haklısın herşeyin dozu iyi ayarlanmalı, o zaman sorun kalmaz zaten ilişkilerde, okul, iş, özel hayatlarımızda..

    ***Akcahan,Erdil Bey in anısını ben de çok sevdim senin gibi.
    Elbette işini ciddiye almalı çocuklarımız ben zaten tersini savunmadım, ancak hayat birazcık da dalga geçmek istiyor sanki ne bileyim, yaşam uçup gidiveriyor avuçlarımızdan...Sınırları aşmadan herşeyi yaşamalı...> <$B 

    <$BYorum Gönder