<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Salı, Ekim 17, 2006

Her zaman bir iz kalır....


Kalemin Hikayesi


Çocuk, büyükbabasının mektup yazışını izliyordu. Birden sordu:"Bizim başımızdan geçen bir olayı mı yazıyorsun? Benimle ilgili bir hikâye olma ihtimali var mı?" Büyükbaba yazmayı kesti, gülümsedi ve torununa şöyle dedi:
"Doğru, senin hakkında yazıyorum. Ama kullandığım kurşun kalem yazdığım kelimelerden çok daha önemli. Umarım büyüdüğünde bu kalemi sen de seversin." Çocuk kaleme merakla baktı ama özel bir şey göremedi.
"İyi ama bu kalem benim hayatımda gördüğüm diğer kalemlerden hiç farklı değil ki!"
"Bu tamamen nesnelere nasıl baktığınla ilgili. Bu kalemin beş önemli özelliği var ve sen de bu özellikleri kendinde benimseyebilirsen hep dünyayla barışık bir insan olursun.

"Birinci özellik: Harika şeyler yapabilirsin ama attığın adımları yönlendiren bir el olduğunu asla unutma. Bizim için bu el Tanrı'dır ve her zaman kendi kudretiyle bizi o yönlendirir.

"İkinci özellik: Zaman zaman her ne yazıyorsam durmam ve kalemimin ucunu açmam gerekir. Bu kaleme biraz acı çektirse de sonuçta daha sivri olmasını sağlar. Bu yüzden bazı acılara göğüs germeyi öğrenmelisin, bu acılar seni daha iyi bir insan yapar.

"Üçüncü özellik: Kurşun kalem, yanlış bir şey yazdığında bunu bir silgiyle silmene her zaman olanak tanır. Yaptığımız bir şeyi sonradan düzeltmenin kötü bir şey olmadığını anlamalısın, aksine bu bizi adalet yolunda tutmaya yarayan en önemli şeylerden biridir."

"Dördüncü özellik: Kurşun kalemin en önemli kısmı, kalemin yapıldığı ahşabı ya da dışarı yansıyan şekli değil, içerisinde yer alan kurşunudur. O yüzden her zaman kendi içine bakmalı, en çok onu korumalısın."

"Beşinci ve son özelliği ise her zaman bir iz bırakmasıdır. Aynı şekilde sen de hayatta yaptığın her şeyin bir iz bırakacağını bilmeli ve her hareketinin farkında olmalısın."

Paulo Coelho

<$22orum:

    <$B17 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$Bçok güzel bir yazı , çok hoşuma gitti...ne kadar anlamlı ...> <$B 

    <$B17 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger renklerylemiş…

    <$BÇok hoş bir hikaye... En çok kurşunkalemin silinebilir olması güzel, ama ne olursa olsun iz kalabilir. O nedenle ne yaptığımıza dikkat etmeliyiz.> <$B 

    <$B17 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger Age35ylemiş…

    <$BZeynocum ne hoş bir yazıymış hemen saklayım ben bunu izninle..> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger Aa! Deli mi ne?ylemiş…

    <$BSüper beeee!!!
    İzin mizin almak yok Zeynom.
    Valla çaldım bile
    Artık hakkını helal ettt:)> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BMerhaba,Erdil Beye ne oldu??> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Gamzelicim, gerçekten güzel ben de çok sevdim...

    ***Renklercim, haklısın siliniyor silinmesine de yine de izi kalıyor ve hayatımız bu izlerle dolu sanki...

    ***Age35cim, saklanabilecek bir yazı bence de. Ve anlatılabilecek...> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Biyonikcim, helal olsun tabi ki, sana herşey helal:)

    ***Anonymouse, hiç haber yok Erdil Bey den, sadece Ramazanla ilgili blogu güncelliyor, bizim yazılarımızı okeyliyor, bu da en azından iyi olduğunu düşünmeme sebep...Ancak kendi bloguna koyduğu klip, çok hüzün verici...> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$BBeceriksizsen eğer o izi bile bırakamazsın sanırım...

    Beceriksiz Biri> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger TaRKaNylemiş…

    <$BOoooo çok güzel> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger vintage biscuitylemiş…

    <$Bzeyno bu super bisey ....
    cok guzel> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BÇok güzel!! Uygun bir yaşta mutlaka çocuklarıma okumak isterim Zeyno.> <$B 

    <$B18 Ekim, 2006rihinde , <$BAnonymous Adsızylemiş…

    <$Bteşekkür ederim,Erdil Beyle ilgili bilgi verdiğiniz için))> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$Bya zeyno. erdil baba'ya vallahi kızıyorum. (belki böyle yazıyorum diye o bana kızacaktır ama)
    ama insan bi mail atar.
    derki şöyle şöyle bir durum oldu.
    bak mesela yazıları güncelliyor.
    hatta ben buluşma maili attıktan sonra öyle oldu.
    acaba gelemeyecek diye mi bozuldu.
    tamam çok şükür sağlığı yerinde ama neden böyle oldu ?
    anlamadım ?
    ***ben bu yazıyı biraz önce de okudum.en iyisi oraya yazdığım yorumu buraya yazayım.
    çünkü aynı şeyleri düşünüyorum :
    ben diyorum ki zaten hepimiz iz bırakıyoruz.
    burada olmakla..buralarda olmakla..
    ne mutlu bize..> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger Salincakta Iki Kisiylemiş…

    <$Bvaowww, hemen kaydediyorum bu alintiyi, cok etkilendim... ne kadar da dogru tespitler...> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger nillyylemiş…

    <$BCok guzel bir yaziymis. Bu amcamin baska yazilari varmi diye merak ettim.> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$BBin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesinde, kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi bağışlayıcı ve acıyıcı yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin.> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Anonymouse,(beceriksiz biri) ??????? Niye?

    ***Tarkan, beğendiğine sevindim..

    ***Büsküütcüm,adam güzel yazmış değilk mi:)> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Anonymouse,:) Erdil Bey okumalı bu yorumları...

    ***Baver, Erdil Bey en azından bizi merak içinde bırakmamalı, ben de kızıyorum azıcık. Umarım yakında aramızda olur yine , biz bekleriz....
    *Az önce de mi okudun? desene tekrar ettirdik sana farkında olmadan..Ama haklısın hepimiz bir iz bırakıyoruz galiba, sırf burada olmakla bile...

    *** Banucum, sunumun nasıl geçti? Yoğunluk bitti mi artık?
    Kesinlikle bu yazılanlara katılıyorum ben de...> <$B 

    <$B19 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Nillycim, bu amcanın başka güzel yazıları var, evet...

    ***Sevilaycım,ilk kutlayan sen oldun.Teşekkürler canım, herkesin dualarının kabul olmasını diliyorum ben de senin vesilenle...> <$B 

    <$B21 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger yazanylemiş…

    <$B11 Ayin Sultani icin yazmis oldugunuz yazilar icin tesekkür ederim.Ailecek Mutlu Bayramlar dilegi ile.
    Saygilarimla.> <$B 

    <$B21 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$BRAMAZAN BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR , NİCE NİCE BAYRALAR DİLERİM...

    SEVGİLERİMLE
    İZMİR'Lİ KUĞU> <$B 

    <$B21 Ekim, 2006rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Erdil Bey, teşekkür bizden olsun. Yazmaktan vazgeçmeyeceğinizi biliyorum, birgün yine aramızda olmanızı bekliyoruz.Size de ailenizle ve sevdiklerinizle birlikte, mutlu bayramlar diliyorum.....

    ***Gamzelicim ben de sana ailen ve sevdiklerinle birlikte mutlu bayramlar diliyorum...> <$B 

    <$BYorum Gönder