<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Cumartesi, Mart 17, 2007

Eskiler/Koleksiyonlar...



Çocukluğumdan beri, eskiye olana ilgim hep vardır. Eski eşyalar, eski mekanlar ben de hep bir yaşanmışlık saygısı uyandırır.Sanırım koleksiyon yapma merakım da bu yüzdendi, çünkü bir gün eski olacaklardı...

Belki de bizim çocukluğumuzda koleksiyon yapmak daha bir yaygındı bilmiyorum.Hemen herkesin bir koleksiyonu vardı hatırlıyorum.Kimileri peçete, kimileri kibrit kutusu, kimileri pul, kimileri para koleksiyonu yapardı.Hatta pul koleksiyonu bir döneme farklı konuda damgasını vurmuştu, günlük konuşmalar arasında ayrı bir yeri vardı!!!!
Pul koleksiyonunu göstermek!!,Bilenler bilir....

Eski paralarım halen mevcut, bu merakımdan vazgeçmedim, peçete koleksiyonum, pul koleksiyonum biriktiği kadarla kaldı...Arasıra para koleksiyonumu açıp bakıyorum, yenilerini ekleyebildiğim ölçüde eklemeye çalışıyorum. Bir de eski eşyalar var tabi, onlar da evimin farklı noktalarında yerini koruyorlar.Hepsi birer yaşanmış hayat hikayesi benim için, o yüzden çok değerliler..
Kimlerin böyle merakları var, kimler neler biriktiriyor, koleksiyon yapıyor bilmek isterim....Hadi anlatın arkadaşlar.....

<$23orum:

    <$B19 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger KUGUUylemiş…

    <$BBen de sana benziyorum sanirim, eskiyi sevmeye basladm. Eski paralari koleksiyon olarak degl ama ortaya ciktikca - malum benim evde kitap arasindan falan para cikar, ama ciktiginda tedavulden kalkmis oluyor:))- iste onlari tutarim. Yillarca yurtdisindan bazi arkadaslarima koleksiyonlari icin otel kibrit kutusu tasidim.
    Benimse garip bir koleksiyonum var halen surdurdugum: barlardaki icki karistiricilari vardir ya. O iste:) Tepinirken terleyip saclarimi toplamak icin bardan istedikce kendiliginden olusan ve gittikce cogalan bir koleksiyon oldu:) Simdi ise zevkle bende olmayan varsa bakip istiyorum. Bir de otellerin dogal tahta kursun kalemlerini almayi severim.> <$B 

    <$B19 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger pembedenizylemiş…

    <$BBen de çocukluk dönemini koleksiyonyaparak geçirenlerdenim.
    Ünlülerin imzalı resimleri, kartpostal ve PEÇETE koleksiyonu yapardım.Sanırım en fazla peçete koleksiyonuma devam ettim.
    Yazınızı okuyunca arkadaşımın söylediği bir şey geldi aklıma.Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini koleksiyon yapmaya teşvik etmesi gerektiğini söylemişti.Küçük yaşya koleksiyon yapmak ileride kişide vefa duygusunun oluşmasını sağlarmış.
    Ben arkadaşıma yazınızı okuyunca bir kez daha hak verdim.
    Sevgiler...> <$B 

    <$B19 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BBende kartpostal koleksiyonu vardı. Bir de büyükbabamdan kalma anahtarlık koleksiyonu. Dağıldılar, yoklar şimdi:(Belirgin bir koleksiyonum yok şu an. Kızım sürpriz yumurtadan çıkan oyuncakları yapıp biriktiriyor bu aralar. Hem de kendi başladı, biz teşvik etmedik bile. Belki de ben de birşeyleri toparlamalıyım. Aslında toplamak istediğim birşey var. Şu içi karlı cam küreler.. Onlardan biriktirmek istiyorum. Neden başlamıyorum ki??> <$B 

    <$B19 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Kugucum, ne güzel bir koleksiyon olmuş kendiliğinden oluşan:) Hem de çok ilginç bu arada demek oynamayı seviyoruzzzz:)Koleksiyon iyi bir uğraştır, devam et bence....

    ***Pembedeniz,demek sen de bendensin:)Arkadaşın kesinlikle çok doğru söylemiş, bence de şimdiki çocuklara bir şekilde aşılanmalı...> <$B 

    <$B19 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Annelogcum,bak ben kartpostal koleksiyonunu unutmuşum, oysa dağılmayan koleksiyonlarımdan birisi...Çocukların bu uğraşı sevmeleri çok güzel....
    A bu arada bence düşündüğün şeyi gerçekleştir, ben çok severim onları....> <$B 

    <$B21 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger Suleyman Ve Benylemiş…

    <$BMerhaba Zeynep,

    Ne haber?

    2007'de gunler nasil so far? Hangi kuru yemis?

    Kestane kebap... I hope :)

    Benim koleksiyon var: Kibrit..

    Cunku ben sigara iciyorum, kibrit koleksiyon Turkiye'den, Kanada'dan, Fransa'dan,.....

    Harika cunku ..they remind me of the places I visited..

    Cok guzel gunler senin icin,

    Gorusuruz,

    Suleyman.> <$B 

    <$B21 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger renklerylemiş…

    <$BBenim de eskiye bağlılığımı bilmeyen yok herhalde. O günleri, dolayısı ile o günlere ait şeyleri de seviyorum. Ben de pul, peçete, kartpostal ve bozuk para koleksiyonu yapardım. Ne yazık ki büyüyünce bu tutkum bitti. Peçete koleksiyorum evde peçete kalmadığında annem tarafından yokedildi:-) kartpostallar kayıp. Bir tek paralar ve pullar duruyor. Oğlum hiç koleksiyon yapmıyor. Yeni nesil mi böyle, erkek çocukları mı bilemiyorum...> <$B 

    <$B21 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Süleyman ve ben, merhaba:)
    2007 değişik bir çerez, tadı 2006 daki gibi değil:)

    Kibrit koleksiyonu çok güzel, eskiden ben de yapmıştım, şimdi yok.Umarım sen hep devam ettirirsin, ben de sana ve eşine güzel ve mutlu günler diliyorum, görüşürüz....

    ***Renklercim, demek sen de biriktirenlerdensin. Zaten bir nesil böyle büyüdük biz, şimdikiler pek ilgilenmiyor ama benim oğluş dinazor maketi biriktiriyor kendi heveslendi, biz de katkıda bulunuyoruz....> <$B 

    <$B22 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bben yalnızlık, üzüntü ve muz kabuğu biriktiriyorum> <$B 

    <$B22 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger Yazylemiş…

    <$BBenim koleksiyon merakım hiç yok maalesef fakat sadece kendi aile büyüklerimden kalma kullanılmış, yaşanmış eşyaları evimin baş köşesinde tutmak çok hoşuma gider. Mesela anneannemden kalma minik mühür, eşimin dedesinden kalma belki 100 yıllık bir cep saati ve kayınvalidemin hediye ettiği, 50-60 yıllık olduğunu tahmin ettiğimiz 2 adet seramik minik tabak. Aslında küçük ama anlamlı bir koleksiyonum olmuş şimdi sayende fark ettim :)> <$B 

    <$B22 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger Asortik Krepylemiş…

    <$BBenim pul koleksiyonum vardı..Hala durur ama Uzunbey' in pulları ile harmanlandı..

    Eski kitapları vermeye kıyamadığımı farkettim :)
    1943 gibi basımlı kitaplar ve yazarından imzalı kitaplarım var.

    Büroda kar küreli koleksiyonum ve sürpriz yumurtaların oyuncaklarından Çağıl' ın da sakladığı oyuncaklarımız mutfakta asılı..

    Küçük peluş oyuncaklarım var..

    Eski eşyalardan fotoğraf makineleri, Köhler el dikiş makinesi, Annemin Zetina dikiş makinasının üstü,eski ütü gibi ufak tefek eşyalarım var.

    Uzunbey' in eski para koleksiyonu evde ve hissesenedi koleksiyonu da büromuzda asılı..

    Bizde çok koleksiyon varmış :)> <$B 

    <$B22 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger Çocuk gibiylemiş…

    <$BYa senin cephede neler olmuş neler Zeynocan :)
    Neyse bundan sonra sıkı takip etmeye çalışacağım. Ben malesef koleksiyon yapamayanlardanım, maymun iştahlılıktan olsa gerek, aklım hep yeni şeylerde oluyor :)> <$B 

    <$B23 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger nillyylemiş…

    <$BBende cok ciddi koleksiyon yapmayanlardanim. Bir ara pecete toplardim sonra birer birer yok oldular, bir ara anahtarlik ama ondanda vazgectim cunku agirlik yapiyordu, sonra kutu kola kapagi ve bir ara sigara kutularinin uzerindeki etiket. Onu bir amac icin annem topluyordu bende buldukca ona getiriyordum ama neden yapiyorduk hatirlamiyorum. Bilmem kactne biriktirince bir yere mi yollaniyordu ne..

    Su anda var mi bilmiyorum ama bence bizim milletimiz en cok gazetelerin kupon koleksiyonlarini yapmis olsa gerek :)))> <$B 

    <$B23 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Gulficim, böyle söyleme ne olur, üzüntüleri, yanlızlıkları ve muz kabuklarını at gitsin....

    ***Yazcım, işte sana müthiş bir kıleksiyon olmuş, sakın yok deme:)) Üstelik bir şekilde devam ettir bence...> <$B 

    <$B23 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Asortikcim,sahi ne çok koleksiyon varmış ama bu çok güzel bir şey bence, harikasınız:))Eğer puanlama yapmam gerekseydi en yüksek puan senin olurdu, benim gibi eski merakı olan biri mest oldu bak okurken:))

    ***Çocuk gibi, evet daha sık görüşmeliyiz, ben de ne zamandır sana uğrayamadım, ah şu vakitsizlikler:(

    ***Nillycim, güldürdün beni vallahi, neydi o bir dönemin kupon biriktirme çılgınlığı:))> <$B 

    <$B25 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger ERDILylemiş…

    <$BZeyno Anne bende eski kitap meraki
    var eski pazarlarindan topladigim eski kitaplar.Her ne kadar cok yer kapliyorsa da.Birde son 5 sene icersin de stent toplamaya basladim .Her biri baska bir model.
    Saygilar.> <$B 

    <$B25 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger nimetpamukylemiş…

    <$Beskiden bende eskiciydim ama evlenip küçük bir eve yerleşmeye çalışıp birde üstüne çocuk olunca ne varsa atıyorum kalmadı öyle eskicilik:))))

    nimet> <$B 

    <$B26 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Erdil Baba, ben de şu eski resimli romanlar var ya, şimdilerde yok hani, onlardan biriktirmeye başladım, bakalım ne kadar toplayabileceğim...
    Stent koleksiyonuna gelince, bu benim anladığım anlamda bir stentse dilerim bu kadarla kalır,sağlık dolu günler geçirirsiniz...Bu arada yeniden hoşgeldiniz, bu blogların tadı başka....

    ***Nimetcim, benden söylemesi, seviyorsan bir şekilde yine başlayacaksın farkında olmadan....

    ***> <$B 

    <$B26 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$BMalesef, benim hicbir koleksiyonum yok, sadece samet´le ilgili herseyi sakliyorum, ilk kesilen saclarini, ilk memesini, ilk ayakkabilar vs. böyle seyleri kaldirdim, ilerde ona vermek istiyorum.> <$B 

    <$B26 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger PERİLİ KÖŞKylemiş…

    <$BKONU İLGİSİZ :
    Merhaba acemi aşcının blogunda ,yazdğınız yorumu merak ederek,2006 mayıs sayılı postunuzla helak olmuş vaziyetteyim,yani budur işte diyor ve sizi yılın annesi ilan ediyorum,izninizle tabiii,belkide edilmişsinizdr 61 tane yorumu okuyamadım valla ,sevgiler..> <$B 

    <$B26 Mart, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Sevilaycım bu da bir koleksiyon işte:)) Ben de saklıyorum çocuklarımın ilklerini, çok kıymetliler:)))

    ***Perili köşk, hoşgeldin:)Acemi aşçının eşi apandist ameliyatı olunca ben de anlatmak istedim.Çünkü bu apandist denen şey çok yersiz, zamansız ortaya çıkabiliyor. Güzel sözler için çok teşekkür ederim, benim yerimde bir çok anne bu kararı alabilirdi, yavrularımızı korumaya öyle programlıyız ki,içgüdü bu...Allah onlara ömür, sağlık ve sıhhat dolu....
    Her zaman beklerim....> <$B 

    <$B04 Haziran, 2007rihinde , <$BAnonymous ysmnylemiş…

    <$Bgsll bnde istiyom koleksiyonn> <$B 

    <$B04 Haziran, 2007rihinde , <$BAnonymous ffffylemiş…

    <$Bpüff> <$B 

    <$BYorum Gönder