<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Cuma, Ocak 05, 2007

Ben böyle sağlık sisteminin .....

Bu gün doktora gittim, doktora gitmekten nefret eden ve uzun zamandır şikayetlerini biriktirmiş biri olarak...

Gittim de ne oldu? Hiç birşey!
Sabah 9:30 gibi hastanedeydik eşimle birlikte.Önce oğlumu babaannesine bıraktık çünkü. Zaten oraya gelebilme kararını bile, birkaç hafta erteleyen ben, muayene sırası kuyruğunu görünce sormayın bi sıkıldım, bi sıkıldım ki.İçeride nefes alınmıyor, birilerine çarpmadan, dokunmadan yürümenin imkanı yok. İnanılmaz havasız, herkes öfkeli, herkes sabırsız, herkes hasta....

Neyse, uzun ve sabırlı bir bekleyişten sonra, önümüzde 5 kişi falan kalmıştı ki, numara bitti, "kimse beklemesin, pazartesi gelin" dediler...Demek ki hiçbir şey değişmemiş, pardon değişen birşeyler vardı, nasıl unuturum.???Her muayene önünde ekranlar, ekranlarda sırası gelen hastanın ismi, ondan sonraki üç hastanın daha ismi çıkıyordu. Her yerde ekran..Allahım ne kadar modernleşmişiz, nasıl da çağ atlamışız....Ah benim güzel memleketim, buna kafa yoracaklarına, şu hasta yoğunluğuna bi çare bulsalar nazar mı değerdi birilerine....Hadi ben yine iyiyim,(ki geçen yılki nevralji nöbetinde bırakın ayakta durmayı, oturamıyordum bile) ama ayakta dahi duramayan yaşlı hastalar vardı, kuyruk kuyruk dolaşan, yorgun, hasta gözlerle etrafa bakan....Ama olsun, benim canım yetkililerim, onlar için bi çare düşünmüş, her yere bi ekran yapıştırmış....

Uzatmayayım diyeceğim ama çok öfkeliyim ve uzatacağım ..
Oradan başka bir polikliniğe gittik, orası da numara vermiyor, oradan başka bir polikliniğe..
Mucize gibi bir numara aldım sonunda, oy oy ne şanslı günümdeyim...

Numaram 54 idi ve 39 numara içeriye girmişti.Tabi bu sırada sürekli tartışma vardı sıra bekleyenler arasında. Vay efendim sen önce girecektin, sen sonra, ben sadece ilaç yazdırıcam, ben film göstericem, ben kaşe vurdurucam, ben tahlil göstericem.Hay allahım ne göstericekseniz gösterin yeterki kavga etmeyin diye bağırasım geldi.

Sonra ben girdim muayeneye çok şükür. Daha şikayetlerimi (sol ayağımda şişme, geçen yıl olan şikayetler, bir de boynumun sol tarfında, sol kolumda aniden gelen ağrılar) anlatmama fırsat bile vermeden dr. hanım: sizle biz ilgilenmiyoruz, siz kalp ve damar cerrahisine, ha bir de nörolojiye, bir de fizik terapiye gideceksiniz dedi(daha önce de o, ona, o, ona yollamıştı) .Buna rağmen yine de bir ilaç yazayım dedi.Sağolsun kendisine teşekkür ederim sonsuzundan....

Aşağıya indim o bölümlerden numara almaya ama o bölümlerde dr. yokmuş.Başka hastaneye gitmem gerekecek şimdi.Vazgeçtim bile, ben sıra bulup muayene olana dek ya daha çok hasta olacağım ya da kendi kendime iyileşeceğim bu gidişle.... İşte bu yüzden sağlığımızı erteliyoruz, işte bu yüzden, bu kadar eziyet, kalabalık,kuyruklar, bürokrasi, vs. yüzünden, doktora gitmeyi sevmiyoruz, gittiğimizde de geç kalmış olabiliyoruz...

Oysa sağlık en önemli hakkımız değil mi? Biz de sağlık sigortası ödemiyor muyuz?

Hadi yine her şekilde sıra buldum, muayene olacağım diyelim, peki ama dr. ların ağızından çıkacak bir kaç kelimeye hasret, karşıdan, muayene bile etmeden ilaç yazılıp eve gönderilmeyecek miyim?E bu kadar kalabalığa bu kadar hizmet...Daha önce de denedim, hiçbir şey değişmemiş. Yok yok değişmişiz aslında yav, modernleşmişiz arkadaşlar, çok ileri bi sistem var artık hastanelerde.....

<$16orum:

    <$B05 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger Dostylemiş…

    <$BZeyno Anne yazina yorum yazmiyacagim.Bu konuyu sitemde ele alip yazmayi daha uygun buluyorum.
    Eger müsade edersen yazina link verip nedenleri bu durumlarla nasil bas etmisler diye bir yazi olacak.
    Saygilarla.> <$B 

    <$B05 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$BErdil Baba, tabi ki link verebilirsiniz, sorun değil....
    Yazacaklarınızı ilgiyle okuyacağım, bize sorsalar çok çözüm yolu var ama....> <$B 

    <$B06 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger BAVERylemiş…

    <$Bzeyno geçmiş olsun.
    **bu arada 22 ocak'taki yazından maşaallah(!) iyi bir sigara içicisi olduğunu da öğrendik ne yazıkki.
    işin o kısmı ayrı bir konu olmakla birlikte, sağlık sistemi gibi üzerinde çok konuşulabilecek bir konuyu iyi ki dile getirdin.
    Sevgili Handan'da Ankara'da hastanede yaşadıklarını biraz anlatmıştı ama neyse.
    Aklıma ilk gelen (bazen diyorum ki) iyi ki bu gizli kameralarla tespit edilme olasılığı var da, bazı görevliler hiç değilse biraz daha dikkatli davranıyordur.
    hastaneler,
    hastanelerimiz,
    hastalarımız,
    bizim insanımız.
    Allah hepsine acil şifalar versin.
    sana da tekrar geçmiş olsun.> <$B 

    <$B06 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger nimetpamukylemiş…

    <$Bzeyno ne diyim vallahi Allah hastanelere düşürmesin:( heleki devlet hastanelerine hiçççç düşürmsin!! geçmiş olsun çok çok


    nimet
    arada crescent ile doktora takılan nimet> <$B 

    <$B07 Ocak, 2007rihinde , <$BAnonymous hasanylemiş…

    <$Bzeyno, öncelikle sana geçmiş olsun diyorum ama hastaneye gitmeden önce bana şikayetini söyleseydin, hastanelerde eziyet çekmezdin,çünkü senin ilacın SİGARAYI DERHAL BIRAKMAAAAAAAAAAN .......seni çok seviyoruz bülbül ailesi.> <$B 

    <$B07 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bya ben bu durumlarda, zaten herkes 6 yıl okursa doktor da olabilir..bu adamların ne özelliği var ki beeeeeeeee diye sinirlenme noktasına kadar bile getirebiliyorum..

    insanın sevdiği birisi hastaysa özellikle bu aksaklıkları, gecikmeleri, ilgisizlikleri hiç çekemiyor

    hepsini bir güzel tokatlamak istiyor> <$B 

    <$B07 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger suveydaylemiş…

    <$Bzeynep hanım çok geçmişler olsun.
    arkadaşımda yeni geldi hastaneden.bir aydır hastane köşelerinde sürünüyor.çok zor günler geçirdiğini anlattı.bazanda trajik komik olacak türden olaylar.
    ama doktorlara sorarsanız aynı durumdan onlarda şikayetçi.onlarında çok geçerli ve haklı sebepleri var.yani sistem yanlış.bu sistemin düzelmesi lazım.
    yinede Allah oralara düşürmesin ama onlarsız da bırakmasın.

    sizede acil şifalar...> <$B 

    <$B08 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger renklerylemiş…

    <$BCanım, bugünkü yazımda eğitim eşitsizliğinden bahsettim, bu da sağlık eşitsizliği. Nasıl devlet okulu, özel okul eşitsizliği acı ise bu hastaneler için de geçerli. Doğum iizni için SSK ya gitmem ve muayene olmam gerekti. Belki yüzlerce kişi vardı kuyrukta. Benim özel doktorum olduğu için ordaki muayeneye ihtiyacım yoktu, formalite icabı gitmem gerekiyordu (Allaha şükür) ama oradaki insanların buna ihtiyacı vardı. Hamile bir kadın kanamadan dolayı gelmiş, acilden buraya yollamışlar, sırası yüzlerde! Kadın o halde bekledi, bir kadın sırasını verdi Allahtan. Ne oldu bilmem! Yani kadın belik düşük yapıyor, onu o halde bekletiyorlar. Çok acı. Apayrı bir post konusu...> <$B 

    <$B08 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger KUGUUylemiş…

    <$BYazdiklarin cok dogru canim. Deveye sormuslar boynun neden egri? nerem dogruki demesi gelir hep aklima canim memleketimde :(((
    Cok gecmis olsun bu arada.> <$B 

    <$B08 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Baver, geçmiş olsun dileğin için teşekkürler:)
    Sigara konusuna gelince, bırakmayı, bırakmış olmayı istiyorum ama herşeyde iradeli olan karakterim bu konuda zayıf kalıyor ne yazık ki.
    Hastanelerimiz, sağlık sistemimiz içinse söyleyeceğim şey=niye Türkiye de "Allah hastanelere düşürmesin" diye bir deyim var, yeterince anlatıyor herhalde...

    ***Nimetcim çok teşekkür ederim ve amiiiiin. Gerçekten isyan ettiren bir durum...> <$B 

    <$B08 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Hasan Bülbül, ah bırakabilsem o sigarayı......Ama hemen herşeyin sorumlusu da sigara değil ya Hasan Abicim:))Ben de sizleri çok seviyorum...

    ***Gulficim, canım ben de seni çok seviyorum önce bunu söylemek istedim. Ve söylediklerinde yerden göğe kadar haklısın....> <$B 

    <$B08 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Süveyda, hoşgeldin:) teşekkür ederim.Ben bugün de hastanedeydim ve inan o trajikomik dediğin olaylarla çok karşılaştım..Dediğin gibi sistem baştan aşağı yanlış işliyor.Sorun belli de, niyeyse bir türlü çözüm yok....

    ***Renklercim, zaten burada o kadar tezat bir durum varki, hasta insan ve saatlerce, uygun olmayan koşullarda sıra beklemek, oradan oraya yollanmak...Sağlam insan bile hasta olur çıkar o derece....Bu adaletsizlikten başka birşey değil....Dün bir yakınımdan duydum ben de, havale geçiren bir çocuğu saatlerce kuyRukta bekletmişler, üstelik ACİL SERVİSTE!!!!> <$B 

    <$B09 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger Salincakta Iki Kisiylemiş…

    <$Bya okudukca inanamadim, ciddiyetten eser kalmamis, insan cani bu yaa.. sakaya ve ihmale gelmez ki??

    cok gecmis olsun sana Zeynep ablacim.. ben birsey duymustum. bazi anlasmali ozel hastanelerde bakiyormus devletten saglik sigortasi olanlara ama tam emin degilim..> <$B 

    <$B09 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$Bcanım çok geçmiş olsun,
    İnsan hastaneye nefret derek gidiyor, çok kötü bir durum bence...> <$B 

    <$B09 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Banucum, teşekkür ederim. Malesef burada durumlar böyle:((
    Duyduğun şeye gelince, biz de öyle sanmıştık duyunca ama gerçekte tam anlamıyla böyle birşey yok, olanı da insanı çileden çıkarana kadar bürokrasi....> <$B 

    <$B09 Ocak, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Gamzelicim teşekkür ederim,tam da dediğin gibi nefret ediliyor:(> <$B 

    <$BYorum Gönder