<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d19222129\x26blogName\x3dZeynep\x27in+G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://zeynogun.blogspot.com/\x26vt\x3d4594323569834899948', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Zeynepce.Com Zeynep'in Günlüğü

Paylaşacak dostlarınız yoksa, iyi şeylere sahip olmanın zevki yoktur.

Pazar, Nisan 08, 2007

Dost eşyalar



Bazen, kullandığımız eşyalardan birkaçıyla özel bir bağımız olduğunu düşünüyorum.Nasıl anlatsam, x sayıda çorabımız vardır mesela ama ille de içlerinden bir tanesinin yeri ayrıdır. Onu giymeyi daha çok severiz, onu giydiğimizde daha mutlu hissederiz. ya da bir pantolon, bir etek, bir ceket, o hep ayrı bir yerdedir gözümüzde...


Sözgelimi, mutfakta onca bıçak içerisinden, bir tanesi çok özeldir, eliniz hep o bıçağa gider, onunla birşeyleri doğramak, soymak daha keyiflidir, daha kolaydır. Benim kırmızı saplı bir bıçağım var mesela, yere göğe sığdıramam onu, bulaşık makinesine atmam ki her an elimin altında olsun, her an ulaşabileyim ona. Kazara ortalıkta görünmüyorsa, kendimi mahrumiyet bölgesinde gibi hissederim, kızım da benimle dalga geçer tabi...


Diyelim ki, o bıçak gerçekten muhteşemdir hadi onu anladım ama peki ya kül tablası? Niye onca küllük varken onu kullanmak isteriz en çok? Bir yastık olabilir bu, bir kalem, bir kemer, bir toka,
bir fincan, bir koltuk....Neredeyse bazı eşyalarımızla, duygusal bir bağ kuruyoruz, tıpkı insanlarla kurduğumuz gibi bir yakınlık....Özel bir dostumuz gibidir onlar, halimizden bir onlar anlar,onları kullanırken, yanımızdayken, daha güvende, daha mutlu hissederiz. Merak ediyorum
her insan böyle midir, bazı eşyalarının yeri özel midir yoksa bu psikolojik bir durum mudur? Psikolojide böyle bir kavram varsa da benim bilgim yok, kimbilir belki de bu konuda klinik vakayımdır...

Şimdi...
Herkes böyle mi bilmiyorum ama galiba ben çok vefakar bir tablo çiziyorum eşyalarımdan bazılarına, bu gidişle diğer eşyalar, başkaldıracak bir gün, haksızlık yapılıyor diye protestolar düzenleyecek belki de....Rüyama girecek, üstüme yürüyecekler, bize haksızlık yapıyorsun pankartları taşıyacaklar. Ve ben bağıracağım; tamam yeşil bady seni de severek giyeceğim, tamam krem saplı tencere seni de sık kullanacağım ve metal çay süzgeci, sana da gözüm gibi bakacağımmmm...

<$20orum:

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BAnonymous Sardunyaylemiş…

    <$BVar öyle benim de takıntım. Meyve bıçağım var mesela ama meyve hariç herşeyi hatta mermeri bile doğrarım onunla. O çoraptan, siyah tişörtten, tokadan ve hırkadan bende de var. Hem ben sevmem ki alışveriş yapmayı:) o yüzden yıllarca saplanıp kalırım eşyalarıma. yenisini de almam. beraber yaşar gideriz. seviyorum böyle:)> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BAnonymous Sardunyaylemiş…

    <$BVar öyle benim de takıntım. Meyve bıçağım var mesela ama meyve hariç herşeyi hatta mermeri bile doğrarım onunla. O çoraptan, siyah tişörtten, tokadan ve hırkadan bende de var. Hem ben sevmem ki alışveriş yapmayı:) o yüzden yıllarca saplanıp kalırım eşyalarıma. yenisini de almam. beraber yaşar gideriz. seviyorum böyle:)> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger renklerylemiş…

    <$BBenim de vardır öyle bağlı olduğum eşyalar. Bazı şeylerin de uğuruna inanırım atamam. Mesela annemleri- 1968 yılında aldıkları koltuk takımını yıllardır kullanmışlardı. Sonra değiştirdiklerinde içlerinden tek bir koltuğu ben aldım, kaplattırdım ve hala onu koruyorum. O bana çocukluğumu hatırlatıyor. Hiç bir eşyama uymasa da, eşimin çalışma odasında dursa da o benimle hala...> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger nillyylemiş…

    <$BBenimde var. Yani klinik vaka degilsin Zeynocum hatta cok haklisin :) Hep daha iyi kesen bir bicagim oldugu icin digerlerine uvey evlat muamelesi yapmisimdir. Nedense yenisini aldigimiz halde surekli yemek yakmaktan cizik cizik olmus tencere elime gelir. Coraplarda da var oyle br durum. Sevdiklerimden baslayip onlar kirleince 'eh iste' sevdiklerime sira gelir. Botta giyiyorum nasilolsa kimse gormeyecek diye renk uyumuna bile bakmadgim zamanlar olabiliyor. Yillarca kus tugu yastigimdan ayrilmamistim. Biri bize kalmaya geldigide eger yatagimdan fedakarlik etmem gerekiyorsa yastigimdan asla vazgecmezdim. Sonra horladigimi soylemeye basladiklarinda altina ikinci bir yastik koymaya basladim. Yavas yavas vazgectim ama onun ininde yumulup uyumak keyifli oluyordu :)> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger gulfiylemiş…

    <$Bbenim eskiden vardı öyle bir takıntım.artık hayatım aşırı düzensiz olduğu için ve de bütün sevgili objelerimden uzak kaldığım için zamanla geçti.şimdi de hiçbirşeyi sahiplenemiyorum maalesef.> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger -acemi aşçı-ylemiş…

    <$BZeyno, yazdıklarını öyle bir okuyorum ki, sanki ekrandan bir süre sonra kaçıracaklar. Hergün yazsan şikayet etmem doğrusu:)..
    Seçtiğin konular "ohh bee bir tek ben değilmişim!!" dedirtiyor hep.
    Sevgiler
    İpek> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger Gamzeliylemiş…

    <$BEet, evet çok doğru katılıyorum sana...bir kıyafette olabilir herşeyin üzerine veya herşeyin altına onu giyeriz..Nasıl bişeydir acaba bu?

    İyi haftalar...> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger Çocuk gibiylemiş…

    <$BBenimki daha ziyade birşeyi iyice yıpratmadan yenisini almama şeklinde kendisini gösteriyor Zeyno :)

    Mesela bizim kızın 2 biberonu vardı. Bir süre sonra birisi kırılıp heba olmuştu. Sonra o tek biberonle büyüttük bizim kızı. Arkadaşımda bizimle dalga geçerdi, bir tane yedek biberon al kızım derdi, batmazsınız. Ne yapayım, ortalıkta boşboş kullanılmayan eşyalar olması sinirimi bozuyor. Ben kullanamayacaksam, kullanabilecek birini bulup, o eşyayı hayata kazandırmaktan daha fazla memnun oluyorum :)> <$B 

    <$B09 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger ERDILylemiş…

    <$BZeyno Anne ne güzel ifade etmissin yorumlari da okudum benim o kadar cok var ki, acep hangisini yazsam derken etejerin üstünde ki resim geldi gözümün önüne onu 1964 senesin de tanimistim.Her halde vaz gecemeyecegim tek sey o galiba.
    Saygilar.> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger Asortik Krepylemiş…

    <$BBenim çok var..Hangi birini anlatayım :)
    Sevdiğim eşyalar etrafımda olmalı, onları kullanmalıyım, kaybedersem üzülürüm..Alışkanlıklarım önemli..Zaten sevmiyorsam daetrafımda tutmam hemen veririm.> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Sardunyacım, demek bir bıçak da sen de var:) Tişört, toka, hırka... Aman ne sevindim biliyor musun zira kendimde bir gariplik olduğunu düşünüyordum:))

    ***Renklercim döndün mü Rusya dan?
    O koltuğun ne kadar özel olduğunu ben bilirim, hem de çok iyi:))> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Nillycim,sen anlattıklarına göre tam benim gibisin, inan bazı şeylerin yenisi alınıyor yine de eskimiş olmasına rağmen o eşyalar kullanılıyor tarafımdan.Hatta kendime eskici muamelesi yapıyorum bu yüzden bazen....

    ***Gulficim,aslında iyi birşey olabilir bu anlattığın, düzensiz yaşantın seni mutlu ettiği sürece zarar yok öyle değil mi? Çünkü istediğimiz şeylere kavuşmak bize bazı bedeller ödetiyor hayatta,ama sonuçta istediğimiz şeye kavuşuyoruz, bedelini ödesek de....> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***İpekcim, teşekkür ederim beni nasıl motive ettin anlatamam. Keşke her gün yazabilsem sahiden ama gündelik koşuşturmalar buna fırsat vermiyor malesef. Bu arada yalnız olmadığıma çok sevindim şu eşyaların özelliği konusunda, en azından klinik vaka değilim o zaman :)))

    ***Gamzelicim, nasıl bir şey ben de çözemedim ama seviyoruz işte onları,farklı bir yerleri var bizde....> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Neşelicim,en güzelini yapıyorsun bence de. Ortalıkta boş boş kullanılmayan eşyalara ben de sinir oluyorum senin gibi, ver gitsin diyorum birinin işini görmesi daha güzel....

    ***Erdil Baba,1964 yılından beri:)) Ne güzel.....
    Sende de çok varsa,şunu anladım; demek ki kadın erkek farketmiyor, bu tutku hepimizde var.....> <$B 

    <$B10 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Asortikcim, kesinlikle aynı düşünüyorum, herkesin böyle kıymetlileri olduğunu bilmekse beni rahatlattı açıkçası, paylaştığın için teşekkürler...> <$B 

    <$B11 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger sevilayylemiş…

    <$B merhaba zeyno ablacigim,

    akila gelmicek seyler yazmissin, okudumda bende simdi farkina vardim, hakikaten öyle oluyor,

    mesela benim de bir bicagim var, onu asla hicbir bicaga degismem, oda belki 30 senelik bir bicakdir, annemden gizlicene calmistim:) Cok hafif ve ince bir bicak, annem bende gördügünde, kizim o eski bicagi ne yapacaksin, seninkilerine ne oldu diye sordugunda, ben bu bicagi kizligimdan beri cok seviyorum, kesmesi dogramasi cok kolay oluyor demistim:)Ve mutfakta elim hep o bicaga gider.

    Coraplarim, benim en sevdigim bir cift corap da var, beyaz ile gri rengi, cok rahat, cok seviyorum o coraplarimi. Hayret edilecek birsey gercekten.

    Böyle bir bag bende de var, yani sende psikolojik bir durum degil, normal herhalde.

    Öpüldün
    > <$B 

    <$B11 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger b a v e rylemiş…

    <$Bille de 3310'um illa da 3310:)> <$B 

    <$B13 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger KUGUUylemiş…

    <$BZEYNOcgm ben geldim... Seni ozledm.
    Ne guzel yazmissin bu yazini da yine:)) Katiliyorum aynen.> <$B 

    <$B13 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger zeynoylemiş…

    <$B***Sevilaycım, seni gidi seniii demek annenin bıçağını yürüttün ha:))Çoraplar konusunda da aynıyz, daha önceleri yazacaktım aslında bu konuyu ama dedim ya bende bir gariplik var sanıyordum, iyi ki herkes böyleymiş vallahi sevindim....

    ***Baver, 3310 güzeldir, vazgeçmek de zordur ,sevdirir kendini bilirim.....Ama ben asıl kadnlı erkekli vazgeçilmezlerimiz olduğuna sevindim demek ki bu bağlılık bayanların tekelinde değil:)

    ***Kugucummm hoşgeldin, hemen geliyorum sana....> <$B 

    <$B13 Nisan, 2007rihinde , <$BBlogger annelogylemiş…

    <$BOluyor bana da, atamıyorum. Nadir de olsa kıyım yapıyorum ve kıyamadığım şeyleri sanki o an yapmazsam birdaha yapamayacakmışım gibi hızlı hızlı ayırıp veriyorum. Ohh rahatlıyorum sonra:)> <$B 

    <$BYorum Gönder